Ne se vším v Tomanově článku bych souhlasil na 100%, ale přesto se mi velmi líbí - z jednoho důvodu: přesně tímhle tónem by se ohradili Židé, kdyby se o nich někdo zmínil (nebo naopak nezmínil) tím způsobem, jako pan Munk o Češích.
Odborny analytik pan Toman-vlastenec si pekne fandi. Z jeho clanku: Asi žádný jiný národ na světě není tak málo rasistický, jako jsme my Češi. Na rozdíl od Židů nemáme žádnou tradici „vyvoleného“ národa, v „knize knih“ si nečteme příběhy, jak dávní Češi vyvražďovali a porobovali národy...
Toto je skutecne k pousmani.
Pan Toman studoval na Zapade a nevi, jakou spatnou povest maji Cesi ohledne rasismu? A nejenom ohledne Zidu. Kdo se zdrzoval nejaky cas v cizine, neusly mu clanky v mediich o utrpeni Romu, nemajicich svobodny pohyb jako mivali v dobach kocovani, ted nahanenych do ghet za vysokou zed. Sterilizovane romske zeny podobne jako za nacistu. Vim, ze zpravy byly prehnane, ale trocha kriticke analyzy by slovutnemu analytikovi neuskodila, ohlednuti do ceske kultury by prospelo. I Cesi totiz maji myty a ctou si pribehy jak davni Cesi vyvrazdovali jine narody. Alois Jirasek se rozepisuje o Praotci Cechovi, ktery na ceste na Rip zabijel mirumilovne kmeny. To se ovsem nevnima, neni nalada na chyby doma, musi se vandrovat do jinych oblasti a hledat chyby na jinych....
Přečetl jsem si ten text p. Tydlitátové a opět jsem se přesvědčil, jak odlišné jsou posice některých obhájců (čti 'užitečných idiotů') Israele v ČR a USA.
Zatímco v ČR, zdá se, ještě stále stojí antisemitům zato poukazovat na vnější rozdíly mezi židy a většinovou českou populací, v USA to, zda někdo nosí jarmulku nebo hijab už dávno přestalo většinu lidí zajímat. Somálští emigranti koncentrovaní převážně v Atlantě, s nimiž se člověk může občas setkat na letišti (většinou ženy v pestrobarevných sárí, se spoustou dětí, sedící na bobku pod nějakým sloupem v letištní hale, jako pod baobabem) jsou třeba mnohem zajímavější...
Na druhou stranu je možné, že Tydlitátová ráda bojuje právě s českými primitivními rasisty, aby nemusela pracně vysvětlovat, proč je oprávněná kritika Israele projevem hlubce zakořeněného antisemitismu. Žádná israelská lobby, která by zneužívala české zdroje ve prospěch Israele, nebo by dokonce nechala za sebe Čechy umírat v bojových akcích, v republice asi ještě ve velkém nepracuje a ČR Israelskou okupaci nějakou větší částkou, jako USA, nepodporuje, takže má 'čisté ruce' a může se soustředit na rasistický aspekt českého antisemitismu, kde Židé opravdu asi mají dočasné společné zájmy s Romy...
AJ: s americkou situací je ta česká - nebo jakákoli evropská - prostě nesrovnatelná, z mnoha nejrozličnějších důvodů, do nichž se zde nehodlám pouštět.
Tydlitátové boj s českými rasisty má IMHO z velké části původ v nějakých jejich osobních problémech. V boji s nějakými holohlavými násilníky jí jistě každý podpoří, ti nejsou sympatičtí opravdu nikomu. Ale útok na Tomana, který neřekl nic fašistického (byť osobně soudím, že on si ty Čechy přece jen moc maluje), je typickou pavlátovsko-dershowitzovskou demagogií s cílem umlčet každého, kdo se k Židům vyjadřuje jinak než positivně nebo STRIKTNĚ neutrálně.
JzP: on ten příchod Čechů do kotliny zřejmě bez šrámů být nemohl, nicméně pravděpodobně k žádným genocidálním massakrům (v té míře, jak o dobývání Země Kenaan referuje Bible) nedocházelo. Není vyloučeno, že tu skutečně bylo poloprázdno. Dokonce existuje archeologické svědectví, které je pro tu dobu opravdu unikum: sídliště, kde vedle sebe koexistovali nějaký čas Germáni a Slované.
Já myslím, že Slovensko za První republiky udělalo díky Čechům velký skok "kupředu" (hodnocení toho směru stranou). Ale to nějaké kolonie nakonec také...
Vím, že se pro Československo za První republiky připravovalo coby kolonie dnešní Togo. Nevím, jak a proč z toho sešlo.
Pane JzP podle vaseho detailniho postvolebniho rozboru soudim, ze jste clovek dukladny a proto dukladne opisi kapitolu z mych Starych povesti ceskych, kde ctenar musi nutne nabyt dojmu, ze vojvoda Cech byl agresivni predek, v nasich dnesnich korektnich nazvech pouzil "neumerny tvrdy postup". A to uz vubec nebudu rozebirat, ze dejiny pisou vitezove. "O Cechovi" : ...I tam jeste nasli osady, jichz obyvatele hovorili jako oni, a dale take v krajinach pri Labi rece. Nez jak presli druhou tuto reku, byl kraj pustejsi a osad shledali jen poskrovnu. Byly daleko od sebe a obyvatele jejich, ciziho jazyka, kozemi odeni, necetni, ale smeli a srdnati, staveli se jim se zbrani v ruce do cesty. Cech a Lech a jejich lid je potreli a zhubivse jejich chuda obydli v chatrcich i ve vykopanych jamach, postupovali dale, z lesa do lesa..."
Takze je nejen potreli(vojensky) ale znicili tem nepocetnym chudakum i chude pribytky,--tenkrat jeste neexistovali humaniste, aby jsme slyseli jejich narek: "Chudaci deti tech srdnatych obhajcu, Vojvoda Cech, ten vrah zavinil, ze deti v zime zmrzly!!!""
Nejsem proti-cesky zalozena, ale sebe vykreslovani samolibych Cechu jako holubicky mi pripada dosti arogantni..
Z čeho to proboha cituje? Snad ne z Jiráska? To ale nemůžete myslet vážně.
Když už, tak musíte citovat Kosmu: "Hec est illa, hec est illa terra, quam sepe me vobis promisisse nemini, terra oboxia nemini, feris et volatilibus referta, nectare mellis et lactis, humida, et, ut ipsi perspicitis, ad habitandum aere iocunda." (zdůrazněno mnou)
Mily pane GP jelikoz jsem odpovidala panu JzP, zadajiciho o citaci z Jiraska, nepokladala jsem za nutne znova pripominat autora, veda, ze inteligentni clovek pozna odkud cituji. Pro vas se vyjadrim podrobneji, lidove receno "po lopate". Knihu jsem zakoupila v Praze na Vaclavskem namesti v roce 2000, je to luxusne tradicni "hard book" s krasnymi ilustracemi. Technicke informace: Alois Jirasek STARE POVESTI CESKE Ilustrace Mikolas Ales Graficka uprava Vera Mertova Jazykova lektorka Marcela Kohlickova Odpovedna redaktorka Mgr.Erika Varichova Vydalo Ottovo nakladatelstvi s.r.o. Taborska 31, 14000 Praha 4 v divizi Cesty v roce 1999 jako svou 399.publikaci Sazba: Agentura Cesty, s.r.o., Bratislava Tisk: Tesinska tiskarna, Cesky Tesin ISBN 80-7181-2943 (Cesty.Praha) -------
Tak si ten vytisk vyhledejte, vy Perry Masone..:-)))
A jaký význam proboha má, co si jeden autor z 19. století myslel o příchodu Čechů do Čech? Podstatné je, co napsal Kosmas: Země byla prázdná. Rovněž Dalimil o žádných bojích nemluví.
Ergo, JzP má pravdu: Češi, na rozdíl od Židů, žádnou aggressivní mythologii nemají.
Pane JzP diky, ano, postujete originalniho Jiraska, neprevykladaneho komunistickym rezimem. A ano, argument, ze Cechova druzina jen uzemim prochazela a po bitkach Cesi zemi nezabirali je logicky a validni,-v tomto se skutecne rozlisuje od kmenu israelskych. Take (podle davnych mytu) cesti predkove uctivali pohanske bohy, neznali tedy koncept vsemocneho Jahve, ktery prikazal uzemi zabirat. Mohla bych se dohadovat, ze Cesi maji podobnou, ne li stejnou agresivni mythologii jako jine stare civilizace, treba pouzila Dalimila, ktery pise o tom, ze vojvoda Cech se dopustil "muzobojstva" a byl vyhnan do exilu, ale radsi zustanu u Hajka z Libocan, ten mel fantazii nejbujnejsi...
Ne se vším v Tomanově článku bych souhlasil na 100%, ale přesto se mi velmi líbí - z jednoho důvodu: přesně tímhle tónem by se ohradili Židé, kdyby se o nich někdo zmínil (nebo naopak nezmínil) tím způsobem, jako pan Munk o Češích.
OdpovědětVymazatSláva, Tydlitátka jak ji "mám rád" je zpět.
OdpovědětVymazatOdborny analytik pan Toman-vlastenec si pekne fandi.
OdpovědětVymazatZ jeho clanku:
Asi žádný jiný národ na světě není tak málo rasistický, jako jsme my Češi. Na rozdíl od Židů nemáme žádnou tradici „vyvoleného“ národa, v „knize knih“ si nečteme příběhy, jak dávní Češi vyvražďovali a porobovali národy...
Toto je skutecne k pousmani.
Pan Toman studoval na Zapade a nevi, jakou spatnou povest maji Cesi ohledne rasismu? A nejenom ohledne Zidu. Kdo se zdrzoval nejaky cas v cizine, neusly mu clanky v mediich o utrpeni Romu, nemajicich svobodny pohyb jako mivali v dobach kocovani, ted nahanenych do ghet za vysokou zed. Sterilizovane romske zeny podobne jako za nacistu.
Vim, ze zpravy byly prehnane, ale
trocha kriticke analyzy by slovutnemu analytikovi neuskodila, ohlednuti do ceske kultury by prospelo. I Cesi totiz maji myty a ctou si pribehy jak davni Cesi vyvrazdovali jine narody. Alois Jirasek se rozepisuje o Praotci Cechovi, ktery na ceste na Rip zabijel mirumilovne kmeny.
To se ovsem nevnima, neni nalada na chyby doma, musi se vandrovat do jinych oblasti a hledat chyby na jinych....
Ad Daniela: to, že ve světě píší o Češích, jací jsou to vůči cikánům rasisti, ještě neznamená, že takoví rasisti jsou.
OdpovědětVymazatOsobně si myslím, že Češi jsou xenofobnější než většina (západo-)evropských národů, ale k rasismu Israelců mají ještě hodně daleko.
Přečetl jsem si ten text p. Tydlitátové a opět jsem se přesvědčil, jak odlišné jsou posice některých obhájců (čti 'užitečných idiotů') Israele v ČR a USA.
OdpovědětVymazatZatímco v ČR, zdá se, ještě stále stojí antisemitům zato poukazovat na vnější rozdíly mezi židy a většinovou českou populací, v USA to, zda někdo nosí jarmulku nebo hijab už dávno přestalo většinu lidí zajímat. Somálští emigranti koncentrovaní převážně v Atlantě, s nimiž se člověk může občas setkat na letišti (většinou ženy v pestrobarevných sárí, se spoustou dětí, sedící na bobku pod nějakým sloupem v letištní hale, jako pod baobabem) jsou třeba mnohem zajímavější...
Na druhou stranu je možné, že Tydlitátová ráda bojuje právě s českými primitivními rasisty, aby nemusela pracně vysvětlovat, proč je oprávněná kritika Israele projevem hlubce zakořeněného antisemitismu. Žádná israelská lobby, která by zneužívala české zdroje ve prospěch Israele, nebo by dokonce nechala za sebe Čechy umírat v bojových akcích, v republice asi ještě ve velkém nepracuje a ČR Israelskou okupaci nějakou větší částkou, jako USA, nepodporuje, takže má 'čisté ruce' a může se soustředit na rasistický aspekt českého antisemitismu, kde Židé opravdu asi mají dočasné společné zájmy s Romy...
AJ: s americkou situací je ta česká - nebo jakákoli evropská - prostě nesrovnatelná, z mnoha nejrozličnějších důvodů, do nichž se zde nehodlám pouštět.
OdpovědětVymazatTydlitátové boj s českými rasisty má IMHO z velké části původ v nějakých jejich osobních problémech. V boji s nějakými holohlavými násilníky jí jistě každý podpoří, ti nejsou sympatičtí opravdu nikomu. Ale útok na Tomana, který neřekl nic fašistického (byť osobně soudím, že on si ty Čechy přece jen moc maluje), je typickou pavlátovsko-dershowitzovskou demagogií s cílem umlčet každého, kdo se k Židům vyjadřuje jinak než positivně nebo STRIKTNĚ neutrálně.
JzP: on ten příchod Čechů do kotliny zřejmě bez šrámů být nemohl, nicméně pravděpodobně k žádným genocidálním massakrům (v té míře, jak o dobývání Země Kenaan referuje Bible) nedocházelo. Není vyloučeno, že tu skutečně bylo poloprázdno. Dokonce existuje archeologické svědectví, které je pro tu dobu opravdu unikum: sídliště, kde vedle sebe koexistovali nějaký čas Germáni a Slované.
OdpovědětVymazatNo za kolonii v jistém smyslu šlo označit Slovensko v časech první republiky.
OdpovědětVymazatJá myslím, že Slovensko za První republiky udělalo díky Čechům velký skok "kupředu" (hodnocení toho směru stranou). Ale to nějaké kolonie nakonec také...
OdpovědětVymazatVím, že se pro Československo za První republiky připravovalo coby kolonie dnešní Togo. Nevím, jak a proč z toho sešlo.
Pane JzP
OdpovědětVymazatpodle vaseho detailniho postvolebniho rozboru soudim, ze jste clovek dukladny a proto dukladne opisi kapitolu z mych Starych povesti ceskych, kde ctenar musi nutne nabyt dojmu, ze vojvoda Cech byl agresivni predek, v nasich dnesnich korektnich nazvech pouzil "neumerny tvrdy postup".
A to uz vubec nebudu rozebirat, ze dejiny pisou vitezove.
"O Cechovi" :
...I tam jeste nasli osady, jichz obyvatele hovorili jako oni, a dale take v krajinach pri Labi rece.
Nez jak presli druhou tuto reku, byl kraj pustejsi a osad shledali jen poskrovnu. Byly daleko od sebe a obyvatele jejich, ciziho jazyka, kozemi odeni, necetni, ale smeli a srdnati, staveli se jim se zbrani v ruce do cesty.
Cech a Lech a jejich lid je potreli a zhubivse jejich chuda obydli v chatrcich i ve vykopanych jamach, postupovali dale, z lesa do lesa..."
Takze je nejen potreli(vojensky) ale znicili tem nepocetnym chudakum i chude pribytky,--tenkrat jeste neexistovali humaniste, aby jsme slyseli jejich narek: "Chudaci deti tech srdnatych obhajcu, Vojvoda Cech, ten vrah zavinil, ze deti v zime zmrzly!!!""
Nejsem proti-cesky zalozena, ale sebe vykreslovani samolibych Cechu jako holubicky mi pripada dosti arogantni..
Z čeho to proboha cituje? Snad ne z Jiráska? To ale nemůžete myslet vážně.
OdpovědětVymazatKdyž už, tak musíte citovat Kosmu: "Hec est illa, hec est illa terra, quam sepe me vobis promisisse nemini, terra oboxia nemini, feris et volatilibus referta, nectare mellis et lactis, humida, et, ut ipsi perspicitis, ad habitandum aere iocunda." (zdůrazněno mnou)
GP: nemohl byste to napsat česky? Většina z nás latinsky nemluví.
OdpovědětVymazatMily pane GP
OdpovědětVymazatjelikoz jsem odpovidala panu JzP, zadajiciho o citaci z Jiraska, nepokladala jsem za nutne znova pripominat autora, veda, ze inteligentni clovek pozna odkud cituji.
Pro vas se vyjadrim podrobneji, lidove receno "po lopate".
Knihu jsem zakoupila v Praze na Vaclavskem namesti v roce 2000, je to luxusne tradicni "hard book" s krasnymi ilustracemi.
Technicke informace:
Alois Jirasek
STARE POVESTI CESKE
Ilustrace Mikolas Ales
Graficka uprava Vera Mertova
Jazykova lektorka Marcela Kohlickova
Odpovedna redaktorka Mgr.Erika Varichova
Vydalo Ottovo nakladatelstvi s.r.o.
Taborska 31, 14000 Praha 4
v divizi Cesty
v roce 1999 jako svou 399.publikaci
Sazba: Agentura Cesty, s.r.o., Bratislava
Tisk: Tesinska tiskarna, Cesky Tesin
ISBN 80-7181-2943 (Cesty.Praha)
-------
Tak si ten vytisk vyhledejte, vy Perry Masone..:-)))
A jaký význam proboha má, co si jeden autor z 19. století myslel o příchodu Čechů do Čech? Podstatné je, co napsal Kosmas: Země byla prázdná. Rovněž Dalimil o žádných bojích nemluví.
OdpovědětVymazatErgo, JzP má pravdu: Češi, na rozdíl od Židů, žádnou aggressivní mythologii nemají.
Pane JzP
OdpovědětVymazatdiky, ano, postujete originalniho Jiraska, neprevykladaneho komunistickym rezimem.
A ano, argument, ze Cechova druzina jen uzemim prochazela a po bitkach Cesi zemi nezabirali je logicky a validni,-v tomto se skutecne rozlisuje od kmenu israelskych. Take (podle davnych mytu) cesti predkove uctivali pohanske bohy, neznali tedy koncept vsemocneho Jahve, ktery prikazal uzemi zabirat.
Mohla bych se dohadovat, ze Cesi maji podobnou, ne li stejnou agresivni mythologii jako jine stare civilizace, treba pouzila Dalimila, ktery pise o tom, ze vojvoda Cech se dopustil "muzobojstva" a byl vyhnan do exilu, ale radsi zustanu u Hajka z Libocan, ten mel fantazii nejbujnejsi...