Proti gustu žádný dišputát, ale já jsem dost otráven tím spojením sexu/erotiky s militarismem (uniformy, vraždění). Celé je to trochu do SM a připomíná mi to takové to nacistické porno z 20. nebo 30. let.
Homér napsal, že válka je mužství ochablých údů. Je to snad projev klesající potence amerických/západních mužů? Nebo je to součástí válečnické propagandy, líčící uniformy, zabíjení, gumácký drill a násilí jako cool & sexy?
Mně můj úd slouží zatím zaplať Pán Bůh dobře a nepotřebuju si dokazovat mužství uniformou a střílením. To přenechám jiným.
Nevidím nikde podobnost žádné její písničce. Které? Navíc, i kdyby byla, tak Rihanna je pouhá interpretka, takže by šlo o cover versi. Vykradla snad Sinéad O'Connor Prince?
GP: viděl jsem to v nějaké obrázkové encyklopedii pornografie. Samozřejmě to bylo stejně tvrdě illegální jako porno z viktoriánských dob. A bylo to kreslené, ne fotografie. Uniformy, bondage, SM atd.
JzP: to je zajímavé, ti Párpli. Ono u těch primitivních rock'n'rólů na 3 akordy je někdy těžké říct, co je ukradené, ale tady to vypadá dost věrohodně.
Tak porno existovalo vždy a všude, včetně viktoriánské éry. Je ale rozdíl mezi tím, kdy bylo tvrdě proskribováno, a mezi tím, kdy bylo recensováno v mainstreamových časopisech jako v 70. letech.
No mně nešlo o postoj (nacistické) společnosti k pornu, ale o to, co na těch obrázkách bylo. A to vypadalo jako v těch clipech, ať už od JzP nebo ta Rihanna...
Starý pán: pop je v principu mainstream. Píseň s názvem Fuck you nemůže tedy být popová už z tohoto důvodu, byť se vyjadřuje nenáročnou mainstreamovou melodikou. Naopak Madonna je skutečně královna popu.
Jistě, existují posuny. Jestliže Beatles nebo Rolling Stones v r.1965/6 představovali rebelantský rámus, dnes je to mainstream. Třeba bude Lilly Allen jednoho dne považována za pop, dnes ji tam rozhodně zařadit nemůžu; o tom zbytku nemluvě.
Což neznamená, že pop musí být sračky. O hudebních (opakuji: hudebních) kvalitách tohohle nebo tohohle nebude jistě nikdo pochybovat.
Vodníku, chováte se teď jak Peters. Protože pokud je něco skutečně pofidérní, jsou to hudební škatulky. Kdysi se za pop označoval i jazz. Z toho vidíte, jak je ten termín mnohotvárný. Mainstream je prostě mainstream, je v rocku, je v jazzu, je i ve vážné hudbě. Tudíž Vaše definice je trochu vachrlatá. Stejně jako to, že říkáte, že pop je sračka. Existuje zhruba asi tak 1000 termínů označujících různé hudební styly. Tak když si to trochu zjednodušíme a rozdělíme si to na rock, pop a jazz, tak snad nebudete příliš nesouhlasit, že pop na rozdíl od rocku je taková odlehčená a hravější hudba (dál můžeme oby styly různě rozstratifikovat). No a Lilly Allen je taková lehká, chytlavá a hravá hudba. A proto bych tomu řekl pop, i když je tam slovo "fuck". Ale kvalitní pop, narozdíl od Petersových objevů jako Pink, Rihanna nebo Lady Gaga. Spíš než ji nebo také kvalitní Reginu Spektor, jsem měl na mysli třeba Pop Will Eat Itself, kteří sice jsou takoví taneční a hraví (podobně jako třeba Fun Lovin Criminals), ale místy už přitvrzují (směrem k Prodigy).
O Madonně jsem psal právě proto, že o její hodbě se často píše jako o rocku, což ani já nechápu.
JzP: určitě! Přesto, že jsem k Bowieho fanouškům nikdy nepatřil...
Ad bossa nova: dej si na youtube do hledáčku Jobim nebo Joao Gilberto (popř. Astrud Gilberto) a dostaneš celou plejádu nádhernejch věcí. Já ti přidám jednu modernější variantu (na začátku maličká Bebel s otcem Joao a matkou Miuchou)
Umbrellu zase napsal The-Dream, takže Rihanna za případný plagiát vůbec neodpovídá. Ale já v tom žádnou podobnost s Cranberries nevidím. Nicméně nejsem hudební odborník, takže mne Starý pán může umlátit, jak má ve zvyku.
Jinak to, že Rihanna je fusion reggae, R&B a rocku, je známá věc. Co je na tom špatného? Mně se její první album (Music of the Sun), které je ještě bez rocku, nelíbí.
Ad Starý pán: jako Peters? To mi křivdíte! Já rozhodně nezavádím žádné škatulky, ač je pro orientaci s výhradami klidně používám. Sám jsem nakonec upozornil na posun kategorisace v případě Beatles nebo RS. Pokud chcete považovat Lilly Allen už teď za pop, jak je Vaše ctěná libost (v Americe byste narazil, až by se Vám zatmělo před očima), já jsem toho názoru, že je to - DNES! - pořád ještě avantgarda, byť v líbivém kabátku.
O popu jsem naopak psal, že to vůbec nemusí být sračka. Klidně Vám uvedu 20 dalších kousků, které lze postavit vedle klassiky. (No, to jsem skromnej, 20 by jich bylo jen od Beatles...)
Vodník: "Starý pán: pop je v principu mainstream. Píseň s názvem Fuck you nemůže tedy být popová už z tohoto důvodu, byť se vyjadřuje nenáročnou mainstreamovou melodikou. Naopak Madonna je skutečně královna popu."
You need to get out more... Samozřejmě, že Lilly Allen je pop. Fuck you je dnes mainstream a pro radio budou mít stejně asi čistou versi.
A Madonna? V USA se dnes člověk dozví víc o její dceři. Think Lady Gaga.
Ale kvalitní pop, narozdíl od Petersových objevů jako Pink, Rihanna nebo Lady Gaga. Starý pane, Lady Gagu jsem nikdy nepropagoval, to je Váš utkvělý mýthus. Teď ale mám k disposici nějaké její alba, tak třeba začnu.
Od Pink znám jen Missundaztood. Přijde mi to dobré a chválila to i kritika.
Aha, Vodníku, teď koukám, že jsem v tom posledním odstavci přehlédl to "ne" v souvislosti se sračkami.
Pop nebo avantgarda? Vy jste neslyšel o avantgardním popu?
Nicméně to nic nemění na věci, že pokud Vám tohle ukáže to samé co mě: http://www.google.cz/search?q=Lilly+Allen&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:cs:official&client=firefox-a
tak tak jako první odkaz bude její oficiální stránka a první věta v popisu odkazu zní "British pop music singer and songwriter."
A za petersoida jsem Vás neoznačil proto, že byste vymýšlel nesmyslné škatulky, ale protože na nesmyslných škatulkách (teď) lpíte. Narozdíl od Peterse však zbožšťování těchto škatulek neříkáte nominalism.
GP, když jsem Vám jednou napsal, že ji nejspíš posloucháte, odepsal jste, že ji máte po ruce. A nikdy jste to nevyvrátil...
Pokud jde o Pink ... opravdu si nepřipadáte jako blbeček, když použijete tento argument: "chválila to i kritika"? Tím myslím, že Vás nenapadne nespecifikovat kritiku ... jako třeba jestli kritici z Brava nebo odkud. Protože jistě najdete i nějakého kritika, který bude oslavovat Tabáček.
AJ, Starý pán: věřte mi pánové, že zařazením toho neb onoho dílka do té neb oné škatulky se z vás trápím asi nejméně. Jestli je Lilly Allen (avantgardní) pop, it's allright with me...
"Ale ne každý milovník nahoty je exhibicionista jako Saudek."
No dobře, JzP, ale jestliže jste za nejdůležitějšího samce ve státě, za kterého se chce půlka uvědomělých samiček provdat nebo od něj aspoň získat spermie, tak přece nesnesete, aby byli fotografováni jiní samci, ne?
pokud se zde někdo neustále vůči něčemu vymezuje a škatulkuje, tak jsi to ty... : ) Vymezuje určitě. Ale že bych škatulkoval? Nějak víc než kdokoli jiný?...
Když píšu "kritika", tak tím myslím buď Reflex, Týden nebo MusicServer.cz. Jiné nečtu.
To mi je jasné. Tušil jsem, že budete tou kritikou myslet článek o Pink, co kdysi v Reflexu vyšel. Nicméně, ať už zrovna ten článek psal kdokoli, tak zrovna fakt, že Reflex zaměstnává Honzu Dědka vulgo Ocáska, mě od jeho hudebních recenzí dost odrazuje. V tomto zastávám přístup ad hominem, protože jde pouze o subjektivní názory, takže si vybírám kritiky s dlouhodobě podobnými názory na hudbu, literaturu nebo film.
JzP: David Bowie - Low, Heroes, Lodger, Scary Monsters (and Super Creeps), Station to Station, Outside, Earthling, Black Tie, White Noise jsou IMO asi jeho nejlepší 'moderní' alba. Obzvláště doporučuji Outside, což je Bowieho nedoceněné koncepční album (s písní Deranged, použitou ve filmu Lost Highway [David Lynch]).
Zajímavé jsou i covers, které nazpíval Bowie:
Wild is the Wind My Death --- Jedna z jeho posledních věcí (z posledního alba), i když původně myslím napsaná o několik let dříve...
Nikdy jsem se nevydával za odborníka na hudbu; neumím pořádně ani noty. Takový Vodník se v hudbě vyzná stokrát líp než já. Ale odmítám Vaši optiku, kdy podle hudebního vkusu hodnotíte charakter člověka.
Honzu Dědka považuji za dobrého kritika, i když je to nutně subjektivní. Stejně jako neexistuje správné a nesprávné umění, tak neexistuje správná a nesprávná kritika. Buď vám kritik konvenuje, nebo čtěte jiného.
Co se týká Rock&Pop / Muzikus, jejich problémem je, že jsou to majitelé klíčů – takový Respekt o hudbě. A sorry, lidi, kteří mají jediný správný názor, nemám rád. K tomu též Durych: "Realismus [tj. Masaryk a spol. – poznámka G. P.] byl salám ze všeho možného odpadového materiálu; vypočten na efekt a na náladu mládeže, hausíroval všude, kde nečekal mnoho odporu a spojoval se se všemi příživníky, kteří mu pomáhali doplňovati program. Byl směsí kalvínství, husitství, anarchismu, socialismu, židovského, atheistického cynismu a eklekticismu, spojoval se s humanitářstvím, pacifismem, s tak zvanou vědou a s tisíci sektami všech věr i pověr křesťanských, asiatských a fetišistických; hrál dobře dvojitou úlohu mezi přátelstvím k národu a špinavým bursiánstvím zbabělých internacionálních anarchistů, kteří nesestřelují tyrany a císaře, nýbrž podřezávají duše národů. Jeho semitofilství bylo příliš okaté a jeho humanita byla jen pokryteckým pláštěm pro zákeřné intriky jak proti osvobozovacímu boji Slovanstva, tak proti neklidnému duchu českému, který sebou vrtěl pod chloroformovou maskou, pevně naraženou na jeho obličej."
Re Peters: A co jiného asi říkám tímhle, Vy šášulo?: "V tomto zastávám přístup ad hominem, protože jde pouze o subjektivní názory, takže si vybírám kritiky s dlouhodobě podobnými názory na hudbu, literaturu nebo film."
Jinak, já nehodnotím Váš charakter, jen píšu, že se pak nelze divit těm zprávám o morčatech.
No, myslím, že to je něco jiného. Použití určitého rifu nemusí být ještě nutně krádež, zvlášť z dnešního pohledu, kdy hlavně mistři se samplery vytvářejí svými kolážemi celkem zajímavá díla. Tohle totiž ten člen našehu hudebního parnasu ukradl prakticky kompletně.
Ja jsem tedy hudebni analphabet, ale Princova Alphabet a Soukupuv Slusny clovek mi zni uplne jinak, muzete mi to vazeni panove vysvetlit o co se jedna a proc jeden vykradl druheho?
Protože to Peters zamotal, Kreutzfelde. Já měl na mysli skladbu Petřín, nebo jak se to jmenovalo, jden z prvních hitů sólové Lucie Bílé. Jste si nevšiml? Vždyť je to úplně stejné, včetně rapu.
Proti gustu žádný dišputát, ale já jsem dost otráven tím spojením sexu/erotiky s militarismem (uniformy, vraždění). Celé je to trochu do SM a připomíná mi to takové to nacistické porno z 20. nebo 30. let.
OdpovědětVymazatHomér napsal, že válka je mužství ochablých údů. Je to snad projev klesající potence amerických/západních mužů? Nebo je to součástí válečnické propagandy, líčící uniformy, zabíjení, gumácký drill a násilí jako cool & sexy?
Mně můj úd slouží zatím zaplať Pán Bůh dobře a nepotřebuju si dokazovat mužství uniformou a střílením. To přenechám jiným.
Nevidím nikde podobnost žádné její písničce. Které? Navíc, i kdyby byla, tak Rihanna je pouhá interpretka, takže by šlo o cover versi. Vykradla snad Sinéad O'Connor Prince?
OdpovědětVymazatKonkrétně Hard napsal The-Dream.
OdpovědětVymazatJaké zase "nacistické porno z 20. nebo 30. let"? Nacisté byli, jak známo, stejně prudérní jako bolševici.
OdpovědětVymazatGP: viděl jsem to v nějaké obrázkové encyklopedii pornografie. Samozřejmě to bylo stejně tvrdě illegální jako porno z viktoriánských dob. A bylo to kreslené, ne fotografie. Uniformy, bondage, SM atd.
OdpovědětVymazatJzP: to je zajímavé, ti Párpli. Ono u těch primitivních rock'n'rólů na 3 akordy je někdy těžké říct, co je ukradené, ale tady to vypadá dost věrohodně.
OdpovědětVymazatTak porno existovalo vždy a všude, včetně viktoriánské éry. Je ale rozdíl mezi tím, kdy bylo tvrdě proskribováno, a mezi tím, kdy bylo recensováno v mainstreamových časopisech jako v 70. letech.
OdpovědětVymazatGP, ono nejde o to, že posloucháte pop, ale jaký posloucháte pop. To fakt jednoho napadá, jestli nemáte nějak pomotanou diferenciaci.
OdpovědětVymazathttp://www.youtube.com/watch?v=Pivuom_rfqY
http://www.youtube.com/watch?v=wigqKfLWjvM
http://www.youtube.com/watch?v=ZOvTme_nfzg
http://www.youtube.com/watch?v=XX3w_PlGReU
http://www.youtube.com/watch?v=mkmZBuidJVY
http://www.youtube.com/watch?v=r4IpTJIOuQo
http://www.youtube.com/watch?v=eYoINidnLRQ&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=NNfWC4Sgkcs
I když, samozřejmě, odkud pokud je pop...
No mně nešlo o postoj (nacistické) společnosti k pornu, ale o to, co na těch obrázkách bylo. A to vypadalo jako v těch clipech, ať už od JzP nebo ta Rihanna...
OdpovědětVymazatA jinak, u Nothing Compares To You (pokud jste myslel tohle) byl vždycky jako autor napsaný Prince, tak to sem netahejte, to je jiný případ.
OdpovědětVymazatI když, samozřejmě, odkud pokud je pop...
OdpovědětVymazatNo z těch Vašich odkazů nemůžu ani při nejlepší vůli považovat za pop vůbec nic...
A co je teda Lilly Allen?
OdpovědětVymazatAle jinak nejde vůbec o to, za co co považujete Vy. Nebo Vy byste snad Madonnu prohlásil za rock, jak běžně činí v US?
"Pak to Hitler potlačil, to je fakt"
OdpovědětVymazatNo jo, představte si akty Hitlera ...
Starý pán: pop je v principu mainstream. Píseň s názvem Fuck you nemůže tedy být popová už z tohoto důvodu, byť se vyjadřuje nenáročnou mainstreamovou melodikou. Naopak Madonna je skutečně královna popu.
OdpovědětVymazatJistě, existují posuny. Jestliže Beatles nebo Rolling Stones v r.1965/6 představovali rebelantský rámus, dnes je to mainstream. Třeba bude Lilly Allen jednoho dne považována za pop, dnes ji tam rozhodně zařadit nemůžu; o tom zbytku nemluvě.
Což neznamená, že pop musí být sračky. O hudebních (opakuji: hudebních) kvalitách tohohle nebo tohohle nebude jistě nikdo pochybovat.
píseň Swastika Eyes je protest song
OdpovědětVymazatTo mě taky napadlo. V tom smyslu máš sice pravdu, ale mně to nicméně pořád vadí.
Ad Prodigy: souhlas.
Kdyby se každý použitý motiv měl brát za plagiát, tak daleko nedojdeme: הַתִּקְוָה <- Vltava <- Ack, Värmland du sköna.
OdpovědětVymazatVodníku, chováte se teď jak Peters. Protože pokud je něco skutečně pofidérní, jsou to hudební škatulky. Kdysi se za pop označoval i jazz. Z toho vidíte, jak je ten termín mnohotvárný. Mainstream je prostě mainstream, je v rocku, je v jazzu, je i ve vážné hudbě. Tudíž Vaše definice je trochu vachrlatá. Stejně jako to, že říkáte, že pop je sračka. Existuje zhruba asi tak 1000 termínů označujících různé hudební styly. Tak když si to trochu zjednodušíme a rozdělíme si to na rock, pop a jazz, tak snad nebudete příliš nesouhlasit, že pop na rozdíl od rocku je taková odlehčená a hravější hudba (dál můžeme oby styly různě rozstratifikovat). No a Lilly Allen je taková lehká, chytlavá a hravá hudba. A proto bych tomu řekl pop, i když je tam slovo "fuck". Ale kvalitní pop, narozdíl od Petersových objevů jako Pink, Rihanna nebo Lady Gaga. Spíš než ji nebo také kvalitní Reginu Spektor, jsem měl na mysli třeba Pop Will Eat Itself, kteří sice jsou takoví taneční a hraví (podobně jako třeba Fun Lovin Criminals), ale místy už přitvrzují (směrem k Prodigy).
OdpovědětVymazatO Madonně jsem psal právě proto, že o její hodbě se často píše jako o rocku, což ani já nechápu.
JzP: určitě! Přesto, že jsem k Bowieho fanouškům nikdy nepatřil...
OdpovědětVymazatAd bossa nova: dej si na youtube do hledáčku Jobim nebo Joao Gilberto (popř. Astrud Gilberto) a dostaneš celou plejádu nádhernejch věcí. Já ti přidám jednu modernější variantu (na začátku maličká Bebel s otcem Joao a matkou Miuchou)
Umbrellu zase napsal The-Dream, takže Rihanna za případný plagiát vůbec neodpovídá. Ale já v tom žádnou podobnost s Cranberries nevidím. Nicméně nejsem hudební odborník, takže mne Starý pán může umlátit, jak má ve zvyku.
OdpovědětVymazatJinak to, že Rihanna je fusion reggae, R&B a rocku, je známá věc. Co je na tom špatného? Mně se její první album (Music of the Sun), které je ještě bez rocku, nelíbí.
Ad Starý pán: jako Peters? To mi křivdíte! Já rozhodně nezavádím žádné škatulky, ač je pro orientaci s výhradami klidně používám. Sám jsem nakonec upozornil na posun kategorisace v případě Beatles nebo RS. Pokud chcete považovat Lilly Allen už teď za pop, jak je Vaše ctěná libost (v Americe byste narazil, až by se Vám zatmělo před očima), já jsem toho názoru, že je to - DNES! - pořád ještě avantgarda, byť v líbivém kabátku.
OdpovědětVymazatO popu jsem naopak psal, že to vůbec nemusí být sračka. Klidně Vám uvedu 20 dalších kousků, které lze postavit vedle klassiky. (No, to jsem skromnej, 20 by jich bylo jen od Beatles...)
že má Vltava v sobě i durovou verzi toho starého dětského hitu. ;-)
OdpovědětVymazatAno, i s tím opakováním "pes oknem, pes oknem"...
Vodník: "Starý pán: pop je v principu mainstream. Píseň s názvem Fuck you nemůže tedy být popová už z tohoto důvodu, byť se vyjadřuje nenáročnou mainstreamovou melodikou. Naopak Madonna je skutečně královna popu."
OdpovědětVymazatYou need to get out more... Samozřejmě, že Lilly Allen je pop. Fuck you je dnes mainstream a pro radio budou mít stejně asi čistou versi.
A Madonna? V USA se dnes člověk dozví víc o její dceři. Think Lady Gaga.
Ale kvalitní pop, narozdíl od Petersových objevů jako Pink, Rihanna nebo Lady Gaga.
OdpovědětVymazatStarý pane, Lady Gagu jsem nikdy nepropagoval, to je Váš utkvělý mýthus. Teď ale mám k disposici nějaké její alba, tak třeba začnu.
Od Pink znám jen Missundaztood. Přijde mi to dobré a chválila to i kritika.
Aha, Vodníku, teď koukám, že jsem v tom posledním odstavci přehlédl to "ne" v souvislosti se sračkami.
OdpovědětVymazatPop nebo avantgarda? Vy jste neslyšel o avantgardním popu?
Nicméně to nic nemění na věci, že pokud Vám tohle ukáže to samé co mě: http://www.google.cz/search?q=Lilly+Allen&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:cs:official&client=firefox-a
tak tak jako první odkaz bude její oficiální stránka a první věta v popisu odkazu zní "British pop music singer and songwriter."
A za petersoida jsem Vás neoznačil proto, že byste vymýšlel nesmyslné škatulky, ale protože na nesmyslných škatulkách (teď) lpíte. Narozdíl od Peterse však zbožšťování těchto škatulek neříkáte nominalism.
Verse pro radia.
OdpovědětVymazatGP, když jsem Vám jednou napsal, že ji nejspíš posloucháte, odepsal jste, že ji máte po ruce. A nikdy jste to nevyvrátil...
OdpovědětVymazatPokud jde o Pink ... opravdu si nepřipadáte jako blbeček, když použijete tento argument: "chválila to i kritika"? Tím myslím, že Vás nenapadne nespecifikovat kritiku ... jako třeba jestli kritici z Brava nebo odkud. Protože jistě najdete i nějakého kritika, který bude oslavovat Tabáček.
AJ, Starý pán: věřte mi pánové, že zařazením toho neb onoho dílka do té neb oné škatulky se z vás trápím asi nejméně. Jestli je Lilly Allen (avantgardní) pop, it's allright with me...
OdpovědětVymazat"Ale ne každý milovník nahoty je exhibicionista jako Saudek."
OdpovědětVymazatNo dobře, JzP, ale jestliže jste za nejdůležitějšího samce ve státě, za kterého se chce půlka uvědomělých samiček provdat nebo od něj aspoň získat spermie, tak přece nesnesete, aby byli fotografováni jiní samci, ne?
No já nevím, Vodníku, Vy jste tu začal rozebírat co je a co není pop...tak si asi odporujete.
OdpovědětVymazatStarý pane, u mne se toho válí… Třeba Janis Joplin - Pearl (1971).
OdpovědětVymazatTo, že by nějaký kritik chválil Tabáček, o tom jsem neslyšel. Když píšu "kritika", tak tím myslím buď Reflex, Týden nebo MusicServer.cz. Jiné nečtu.
Vodník:"věřte mi pánové, že zařazením toho neb onoho dílka do té neb oné škatulky se z vás trápím asi nejméně."
OdpovědětVymazatTo ti tedy vůbec nevěřím, pokud se zde někdo neustále vůči něčemu vymezuje a škatulkuje, tak jsi to ty... : )
pokud se zde někdo neustále vůči něčemu vymezuje a škatulkuje, tak jsi to ty... : )
OdpovědětVymazatVymezuje určitě. Ale že bych škatulkoval? Nějak víc než kdokoli jiný?...
Vy jste tu začal rozebírat co je a co není pop...
OdpovědětVymazatVyjádřil jsem svůj názor. Chcete-li to nazvat rozborem, o.k.
Když píšu "kritika", tak tím myslím buď Reflex, Týden nebo MusicServer.cz. Jiné nečtu.
OdpovědětVymazatTo mi je jasné. Tušil jsem, že budete tou kritikou myslet článek o Pink, co kdysi v Reflexu vyšel. Nicméně, ať už zrovna ten článek psal kdokoli, tak zrovna fakt, že Reflex zaměstnává Honzu Dědka vulgo Ocáska, mě od jeho hudebních recenzí dost odrazuje. V tomto zastávám přístup ad hominem, protože jde pouze o subjektivní názory, takže si vybírám kritiky s dlouhodobě podobnými názory na hudbu, literaturu nebo film.
http://www.newmusic.cz/
http://www.muzikus.cz/homepage/
http://www.thewire.co.uk/
To poslední je nejzajímavější, ale zrovna Vám to asi moc lahodit nebude.
Ale jinák, náchodou, deutsche erotické fílmy byli populárny i za polševníka:
OdpovědětVymazathttp://www.youtube.com/watch?v=D6IPZpZwxiU
Vodník: OK, možná ne víc, než p. Peters...
OdpovědětVymazatJzP: David Bowie - Low, Heroes, Lodger, Scary Monsters (and Super Creeps), Station to Station, Outside, Earthling, Black Tie, White Noise jsou IMO asi jeho nejlepší 'moderní' alba. Obzvláště doporučuji Outside, což je Bowieho nedoceněné koncepční album (s písní Deranged, použitou ve filmu Lost Highway [David Lynch]).
OdpovědětVymazatZajímavé jsou i covers, které nazpíval Bowie:
Wild is the Wind
My Death
---
Jedna z jeho posledních věcí (z posledního alba), i když původně myslím napsaná o několik let dříve...
Bring Me The Disco King
Vodník: OK, možná ne víc, než p. Peters...
OdpovědětVymazatTrolle...
David Bowie - Low, Heroes, Lodger - tyhle 3 jsem poslouchal asi tak nejvíc.
OdpovědětVymazatTento komentář byl odstraněn autorem.
OdpovědětVymazatNikdy jsem se nevydával za odborníka na hudbu; neumím pořádně ani noty. Takový Vodník se v hudbě vyzná stokrát líp než já. Ale odmítám Vaši optiku, kdy podle hudebního vkusu hodnotíte charakter člověka.
OdpovědětVymazatHonzu Dědka považuji za dobrého kritika, i když je to nutně subjektivní. Stejně jako neexistuje správné a nesprávné umění, tak neexistuje správná a nesprávná kritika. Buď vám kritik konvenuje, nebo čtěte jiného.
Co se týká Rock&Pop / Muzikus, jejich problémem je, že jsou to majitelé klíčů – takový Respekt o hudbě. A sorry, lidi, kteří mají jediný správný názor, nemám rád. K tomu též Durych: "Realismus [tj. Masaryk a spol. – poznámka G. P.] byl salám ze všeho možného odpadového materiálu; vypočten na efekt a na náladu mládeže, hausíroval všude, kde nečekal mnoho odporu a spojoval se se všemi příživníky, kteří mu pomáhali doplňovati program. Byl směsí kalvínství, husitství, anarchismu, socialismu, židovského, atheistického cynismu a eklekticismu, spojoval se s humanitářstvím, pacifismem, s tak zvanou vědou a s tisíci sektami všech věr i pověr křesťanských, asiatských a fetišistických; hrál dobře dvojitou úlohu mezi přátelstvím k národu a špinavým bursiánstvím zbabělých internacionálních anarchistů, kteří nesestřelují tyrany a císaře, nýbrž podřezávají duše národů. Jeho semitofilství bylo příliš okaté a jeho humanita byla jen pokryteckým pláštěm pro zákeřné intriky jak proti osvobozovacímu boji Slovanstva, tak proti neklidnému duchu českému, který sebou vrtěl pod chloroformovou maskou, pevně naraženou na jeho obličej."
Re Peters:
OdpovědětVymazatA co jiného asi říkám tímhle, Vy šášulo?:
"V tomto zastávám přístup ad hominem, protože jde pouze o subjektivní názory, takže si vybírám kritiky s dlouhodobě podobnými názory na hudbu, literaturu nebo film."
Jinak, já nehodnotím Váš charakter, jen píšu, že se pak nelze divit těm zprávám o morčatech.
GP: a jak se stavíte Vy k tomu Masarykovu českému realismu. Souhlasíte s Durychem?
OdpovědětVymazatKdyž jsme u těch autorství, myslíte, že tady se jeden současný český obr inspiroval, nebo to prostě ukradl? :o(((
OdpovědětVymazatZásah, potopeno. Myslím, že se Slušný člověk inspiroval u KLF (PDF).
OdpovědětVymazatNo, myslím, že to je něco jiného. Použití určitého rifu nemusí být ještě nutně krádež, zvlášť z dnešního pohledu, kdy hlavně mistři se samplery vytvářejí svými kolážemi celkem zajímavá díla. Tohle totiž ten člen našehu hudebního parnasu ukradl prakticky kompletně.
OdpovědětVymazatJa jsem tedy hudebni analphabet, ale Princova Alphabet a Soukupuv Slusny clovek mi zni uplne jinak, muzete mi to vazeni panove vysvetlit o co se jedna a proc jeden vykradl druheho?
OdpovědětVymazatKreutzfeld rulez.
OdpovědětVymazatProtože to Peters zamotal, Kreutzfelde. Já měl na mysli skladbu Petřín, nebo jak se to jmenovalo, jden z prvních hitů sólové Lucie Bílé. Jste si nevšiml? Vždyť je to úplně stejné, včetně rapu.
OdpovědětVymazatČlověče, Vy neznáte největší hit Hany Zaňákové? Kde to žijete? V Haifě?
OdpovědětVymazatUž vím, jmenuje se to Láska je láska, ne Petřín, ale myslel jsem tu samou skladbu.
OdpovědětVymazatNápověda: Proč skvělý švédský film Fucking Åmål přeložili do češtiny tak blbě?
OdpovědětVymazatUz to chapu panove. Me to nepripada nijak ukradene vic nez jine. Libi se mi ale vyraz "Going down on the Alphabet Street", Prince je skutecny basnik.
OdpovědětVymazat