Máte pravdu, Jonáši, ten velbloud mi taky připadal trochu moc velikej. Ale myslím, že si zvyknu.
Nemyslím, že je to dokonalé, ale že je to spíš dobré než špatné. Třeba lepší než hotel Marriott, který je o kousek dál (tedy také v historickém centru) a proti kterému nikdo neřekl ani popel.
No však ten hotel se taky netváří jako uměleckej objekt, kterej má povznést duši kolemjdoucích, ale jako účelový zařízení pro jejich choutky tělesný. Nepřijde mi o nic hroznější než spousty jiných.
U těch kašní je to imho selhání technologický, povrch do kterýho se dá rejpat nehtem a jehož obnova přijde na stovky tisíc po měsíci provozu je i pro město velikosti Plzně příliš luxusní záležitost. Navíc nechápu, proč to umělec nevyved rovnou v tom bronzu, jak bejvalo zvykem, a musel se nechat zaživa pozlatit. Nojo, prej "glamour", tak se teď pozná zač je toho pozlátka loket.
Jen aby to nedopadlo jak s tim avantgardnim pomníkem odboje v Brně, kterej zrovna recyklovali jako směsnej skleněnej odpad, taky se nějak "technologie nepovedla", respektive nechtěla, mrška, vzdorovat nepřízni počasí. Ovšem moderní hi-tech kašnu, familiérně přezdívanou "paštika", tam maj taky, snad dosud v chodu. Tak Plzeň musela parírovat s trojitym flekem. Mně se tyhle hygienický a přehledný náměstí stejně nějak nelíběj, tam něco stavět je jak pomník pro Saharu.
Hm a koukám že paštika je taky zelená a nepoživatelná .. "Při prvním sněhu 6.11.2007 se objevil nečekaný problém: rošty s verši Jana Skácela klouzaly", to by jeden neřek, jakym problémům musej moderní umělci v exteriéru čelit. Tak jen doufám, že ta voda, co v Plzni šplouchá kolem, žádný problémy nezpůsobí.
No po prohlídce návrhů v odkazovanym pdf .. ještě dopadla Plzeň dobře. Vlastně to kazí jen ten předimenzovanej kalašnikovovův vembloud.
OdpovědětVymazatMáte pravdu, Jonáši, ten velbloud mi taky připadal trochu moc velikej. Ale myslím, že si zvyknu.
OdpovědětVymazatNemyslím, že je to dokonalé, ale že je to spíš dobré než špatné. Třeba lepší než hotel Marriott, který je o kousek dál (tedy také v historickém centru) a proti kterému nikdo neřekl ani popel.
No však ten hotel se taky netváří jako uměleckej objekt, kterej má povznést duši kolemjdoucích, ale jako účelový zařízení pro jejich choutky tělesný. Nepřijde mi o nic hroznější než spousty jiných.
OdpovědětVymazatU těch kašní je to imho selhání technologický, povrch do kterýho se dá rejpat nehtem a jehož obnova přijde na stovky tisíc po měsíci provozu je i pro město velikosti Plzně příliš luxusní záležitost. Navíc nechápu, proč to umělec nevyved rovnou v tom bronzu, jak bejvalo zvykem, a musel se nechat zaživa pozlatit. Nojo, prej "glamour", tak se teď pozná zač je toho pozlátka loket.
Jen aby to nedopadlo jak s tim avantgardnim pomníkem odboje v Brně, kterej zrovna recyklovali jako směsnej skleněnej odpad, taky se nějak "technologie nepovedla", respektive nechtěla, mrška, vzdorovat nepřízni počasí. Ovšem moderní hi-tech kašnu, familiérně přezdívanou "paštika", tam maj taky, snad dosud v chodu. Tak Plzeň musela parírovat s trojitym flekem. Mně se tyhle hygienický a přehledný náměstí stejně nějak nelíběj, tam něco stavět je jak pomník pro Saharu.
Hm a koukám že paštika je taky zelená a nepoživatelná .. "Při prvním sněhu 6.11.2007 se objevil nečekaný problém: rošty s verši Jana Skácela klouzaly", to by jeden neřek, jakym problémům musej moderní umělci v exteriéru čelit. Tak jen doufám, že ta voda, co v Plzni šplouchá kolem, žádný problémy nezpůsobí.
OdpovědětVymazatÚčelový zařízení si nevypůjčuje z podnikatelskýho baroka ...
OdpovědětVymazatSvé okolí objekty ovlivňují tím jak vypadají, ne tím jak chtějí vypadat.