čtvrtek 16. září 2010

Pomoc! Asi jsem fašista!

Takový dojem alespoň mám. Nerozumím totiž tomu, proč vzbuzují volební plagáty ČSSD takový rozruch. Jasně, jsou to populističtí hajzlíci, ale to jsou všichni politici: socdemáci lákají socky na regulované nájemné a bezplatné školství, ódéesáci zas ty bohaté přísliby nízkých daní a možností propouštět zaměstnance bez velkých cavyků. V jejich morálních kvalitách žádný velký rozdíl nebude.

Jestliže chtějí v Praze 5 odstranit bezdomovce a feťáky, tak sice nevím jak by to udělali (v tom je ten populism), ale nechápu, co je na tom špatně! Rovněž si myslím, že není důvod litovat, že jsem ve státě národnostní většinou a heslo "Jeden stát, jedna pravidla" mi přijde zcela v pořádku - nebo je snad ten nekonečný a absurdní dvojí metr nějakou známkou demokracie? Jsou-li holandské věznice naplněny z 80% barevnými (nesmí se o tom ale psát nebo mluvit!), je to snad známka holandského rasismu anebo spíš něčeho jiného?

Že takhle blbne Kotrba, to bych ještě chápal. Ale poněkud mne zarazilo to, že obětí nominalistické paralysy se stává i jinak výborný Štampach: proč by, proboha, měl termín "nepřizpůsobiví občané" být kryptickým označením Romů?? Já náhodou jezdím do té Prahy 5 skoro každý měsíc, cikánů je tam habaděj, ale nepřizpůsobivých, se kterými by se mělo zatočit, je tam ještě víc, takže se nemůže jednat o totéž. A jestli už jsou věci - díky diktátu kocábštiny - tak daleko, jak máme tedy označovat nepřizpůsobivé občany bez ohledu na barvu pleti?

Zdá se mi, že politicky korrektního, multikulti uvědomělého demokrata charakterisuje touha po životním prostředí, v němž je on sám menšinou, je trestán přísněji než ostatní skupiny, a dopravní prostředky sdílí se smrdícími bezďáky a vyklepanými feťáky. Pak - běda! - jsem patrně xenofobním fašistou.

23 komentářů:

  1. "Proč by, proboha, měl termín "nepřizpůsobiví občané" být kryptickým označením Romů?"

    Špatná otázka, a nevhodně zvolenej slovesnej čas ... tyhle termíny jsou pro tuzemce synonymem, už od dob co s tim relativně nesměle vytáhl kdysi jistej Sládek. Někde to vyslovíte a každej ví kdo je tim míněn. Je to vlastně takovej negativní případ politicky korektní mluvy.

    OdpovědětVymazat
  2. Vodníku, vyprošuji si, abyste pojem "nominalism" používal jako nadávku. Vím, že vy antinominalisté k tomu máte sklony, ale zkuste se projednou bez toho ustavičného nálepkování obejít.

    OdpovědětVymazat
  3. A já si, Petersi, vyprošuji, abyste se označoval za nominalistu, když jím nejste. Ten Váš pseudonominalismus (tedy mírou všeho je Peters) je tomu na hony vzdálen.

    OdpovědětVymazat
  4. "zkuste se projednou bez toho ustavičného nálepkování obejít"

    To sedí od někoho, kdo za účelem nálepkování svých protivníku píše celé články ...

    OdpovědětVymazat
  5. Starý pane, Váš problém je, že těm věcem vůbec nerozumíte.

    1. Mírou všech věcí nejsem já, nýbrž usus nebo vědecká konvence. Zapište si to za uši a podruhé už tento nesmysl neopakujte.
    2. Kategorisace není nálepkování. Slova: "obětí nominalistické paralysy" používají pojem "nominalism" jako nadávku. Slova "buržoasní demokracie" používají pojem "buržoasní" jako nadávku. Naproti tomu tvrzení: "Vodník je antinominalista" je kategorisace, protože "antinominalista" nemá znaménko. "Lenin byl kommunista" je kategorisace, protože je to použito v nehodnotícím smyslu. "Paroubek je kommunista" je nálepkování, protože je to použito jako nadávka. Už to konečně chápete?

    OdpovědětVymazat
  6. Pane Vodnik, vy byste legalizoval vsechny drogy, ale sdilet tramvaje s fetaky a chuligany se vam sdilet nechce. To mi prijde pokrytecke.

    OdpovědětVymazat
  7. GP: co jiného je toto svévolné manipulování s pojmy a jejich obsahy než dědictví nominalismu v té nejúpadkovitější podobě?

    OdpovědětVymazat
  8. LK: po zlegalisování všech drog a astronomickému poklesu jejich cen by "feťáci" tak, jak je známe dnes, výrazně ubyli; v tramvaji by byli obtížní méně než smrad z ochlastů po ránu. Lidi, kteří by se chtěli ničit, by si kupovali hérák za babku jako cigarety, nemuseli by krást kola nebo okrádat babičky a mohli by chodit do práce jako Vy nebo já.

    OdpovědětVymazat
  9. To je naopak dědictví antinomalismu a jeho přesvědčení, že pojmy se dělí na správné a špatné. Tihle antinominalisté tvrdí: Pojem "nepřizpůsobiví občané" je špatný, protože ve skutečnosti neoznačuje "nepřizpůsobivé občany", nýbrž Romy. Takováto rétorika je však nesmyslná a čistý antinominalism. Nominalism naproti tomu nezná žádné správné/špatné pojmy, nýbrž pojmy užitečné/neužitečné, vhodné/nevhodné a koncept "skutečnosti pojmu" vůbec nezná, protože dobře ví, že pojem se skutečností nemá nic společného, neboť je pouhou konvencí. Co je "správné" označení oficiálního svazku dvou mužů? "Registrované partnerství" nebo "civil union"? Nic z toho, můžeme si vybrat, co se nám zdá být lepší.

    OdpovědětVymazat
  10. koncept "skutečnosti pojmu" vůbec nezná, protože dobře ví, že pojem se skutečností nemá nic společného, neboť je pouhou konvencí.
    ...a z toho usuzuje (soudobý dekadentní dědic tohoto myšlení), že si s tím pojmem může jonglovat po libosti. Vztah mezi symbolem, kterým je slovo, a jeho archetypem, kterým je obsah tohoto slova, mu visí u prdele.

    OdpovědětVymazat
  11. Jenže ti Vaši Štampachové právě jonglování odmítají: Pojem "nepřizpůsobiví občané" nemůže označovat Romy, tvrdí. Copak to nevidíte?

    OdpovědětVymazat
  12. Ne. Oni tvrdí, že pojem "nepřizpůsobiví občané" označuje Romy. Takže když chce někdo bojovat s asociály, tak je nesmí označovat tímto termínem, protože Štampach & spol. křičí, že chce bojovat s cikány. Hle jaké zmatení jazyka!...:-((

    OdpovědětVymazat
  13. A ano, chtějí mj. říct, že by se Romům nemělo říkat "nepřizpůsobiví občané". Jenže už se říká a vede to ke zmatení discoursu - viz kommunism, antisemitism atd.

    OdpovědětVymazat
  14. Vazeni gentlemouni z CR a prifareneho okoli,
    "nepřizpůsobiví občané" jsou pro mne nesrozumitelny terminus technicus a nebudu se Vam do nej montovat, ale..
    presto bych si dovolil poznamku kterou berte jako opravdu jen moje IMHO.
    Me tahle Vase vymena nazoru pripada jako ze resite problem, ktery jde v tomto okamziku deni v CR ponekud mimo, neco jako kolem Vas padici jelen byfse kamsi strelen.. a Vy probirate "nepřizpůsobovani" a hadate se o slovicka :-)
    Pritom si myslim ze v tomto okamziku jde v CR a nejen v CR o to jak se lide kteri az do ted nemeli problem s prizpusobovanim budou prizpusobovat i nadale, kdyz to vypada ze problem s prizpusobenim budou mit i ti co dosud problem s prizpusobenim nemeli:-(
    Nechci si Vas znepratelit, ale v tehle debate mi pripadate jako Larry co sel k zubari:-)
    =======================================

    After an excitingly hot 69 position with his girlfriend, Larry remembered he had a dentist appointment. He was afraid that the dentist would smell pussy on his breath so he brushed his teeth 7 times, used dental floss 8 times & on top of that gargled 1 litre of Listerine.

    As he arrived at the dentist he sucked 2 strong mints. His turn came up & the dentist told him to take a seat. Feeling confident & relaxed, Jerry opened his mouth wide.

    The dentist got close enough & said, "Man, did you have 69 before you came here"?

    "Why"? Jerry asked, "Does my breath smell like pussy"?

    "No" The dentist replied, "Your forehead smells like shit."
    =============================
    Jinak preji krasny podzim a je mi smutno ze si s Vami nemohu vychutnat babi leto, nepreberne mnozstvi hub a FSECHNO to krasne co u vas mate, ceho se mi v Klokanii nedostava.

    OdpovědětVymazat
  15. Ono to je pořád dokola.
    Všeobecně užívané označení začnou krasoduchové pranýřovat, neb je "ošklivé". Samo o sobě není, jen je použito pro označení čehosi. Zavedou nějaký eufemismus, jenže až se vžije a lidé ho začnou automaticky chápat coby označení téhož jevu, stane se opět "ošklivým" a tak to jde pořád dokola.
    Dnes stačí, když řeknu, že jsem se večer vracel z divadla a radši šel druhou stranou náměstí, protože tam byla skupinka spoluobčanů, tak to většina lidí pochopí.
    V daném kontextu můžu užít skoro jakéhokoliv výrazu a přesto člověk znalý poměrů přesně uhádne důvod změny trasy.

    OdpovědětVymazat
  16. "1. Mírou všech věcí nejsem já, nýbrž usus nebo vědecká konvence. Zapište si to za uši a podruhé už tento nesmysl neopakujte."

    Jenže tohle je lež. Totiž - samo o sobě je to pravda, jenže Vy lžete v tom, že píšete, že toto je Váš přístup. Ve skutečnosti se totiž považujete za míru všech věcí.

    "2. Kategorisace není nálepkování. Slova: "obětí nominalistické paralysy" používají pojem "nominalism" jako nadávku. Slova "buržoasní demokracie" používají pojem "buržoasní" jako nadávku. Naproti tomu tvrzení: "Vodník je antinominalista" je kategorisace, protože "antinominalista" nemá znaménko. "Lenin byl kommunista" je kategorisace, protože je to použito v nehodnotícím smyslu. "Paroubek je kommunista" je nálepkování, protože je to použito jako nadávka. Už to konečně chápete?"

    Co to sem serete? Řeč byla například o Vašem označování Vodníka za "něcaře". Přitom Vás článek o tom o Pravdě, Lásce, Právu a Spravedlnosti dokázal, že "něcař" je tu někdo úplně jinej. Neznám nikoho, kdo by nálepkoval víc než Vy.

    OdpovědětVymazat
  17. Ve skutečnosti se totiž považujete za míru všech věcí.
    Totální hovadina. Třeba právě v otázce něcařství jsem citoval autority: Halíka & Samojského.

    Řeč byla například o Vašem označování Vodníka za "něcaře".
    To je ale něco úplně jiného. To jste to nepochopil. Pokud máme solidně vybudované pojmy, tak je máme a musíme aplikovat. To je samozřejmě krajně subjektivní činnost. Vzal jsem zavedený pojem "něcism" a aplikoval jsem jej na Vodníka. Mám dojem, že mi vyšel zajímavý výsledek. Ale přísahat se na něj samozřejmě nedá, je to jen názor, probůh. Vy jste za 10 let našich debat po Internetu nepochopil, že u každého názoru je IMHO implicitní. Buď se člověk trefí, nebo ne, buď je to zajímavé, nebo ne. Pokud to není ani přesné, ani zajímavé, tak to nečtěte. Není to povinné. Já to píšu proto, aby se ostatní mohli zamyslet a sami si zpřesnit své myšlenky. Nepíšu Věstník, kde bych sděloval nějaká objektivní fakta.

    OdpovědětVymazat
  18. Proboha, četl jste toho Samojského vůbec??? Co je na mně "něcařského"? Věřím snad v "něco"? Distancuju se od církve? Nebo se snad prohlašuju za nevěřícího? Jistě, moje pravoslavné přesvědčení má osobní specifika (to ostatně každá osobní víra), ale trvám na tom, že nevybočují z kanonického vyznání víry a i ty nejodvážnější svoje názory jsem prodiskutovával s biskupem, jehož authoritu uznávám a raději ze svého přesvědčení ustoupím, je-li v rozporu s pravoslavím.

    OdpovědětVymazat
  19. Ano, Vodníku, přesně to jsem se pokoušel Petersovi sdělit.
    Jemu vůbec nedochází, jak je trapný, když píše, že nenálepkuje, pak uvádí příklad na "Lenin je Kommunista" a "Paroubek je kommunista", aniž by mu došlo, ke kterému příkladu se blíží, když píše, že cnemo, gogo nebo jánevímkdo jsou "marxisti, kommunisti" nebo kdovíco.

    Z toho jde fakt hlava kolem. A pak se diví, když zareaguju na jeho vyznání sraček výsměchem.

    OdpovědětVymazat
  20. "Ve skutečnosti se totiž považujete za míru všech věcí.
    Totální hovadina."

    Teraz som to povedal a tým som to aj dokázal. Další replika, která se hodí především na Vás, ne dio Vašich úst.

    OdpovědětVymazat
  21. O Halíkovi jsem kdysi slyšel, že ho pokouší amok, když slyší/mluví o pravoslaví. Z jeho článku vybírám:

    "s Bonhoefferovým dílem...Tillich mě inspiroval...kdysi říkal Alfred Fuchs Karlu Čapkovi,...originalitě a genialitě Lutherově...německou mystiku, Eckharta...Dovolávám se postavy z Dostojevského...to, co zdůrazňuje Kierkegaard i Barth...to, co Ricoeur nazývá...Četl jsem životopis Antonína Marka, "libeňského jemnostpána"...Jungmann mu posílá dopis: ...Velký jezuitský theolog Jean Daniélou říká...Kardinál Špidlík v jednom rozhovoru vyprávěl...jak o něm mluvil Rádl...Palacký mluvil o "božnosti", Masaryk o "prozřetelnosti", Čapek má postavu dědečka v Krakatitu, Havel mluví o horizontu horizontů atd. ...Jak říkal Chesterton...J.B. Metz říká, ...Vážím si Jana od Kříže...Jüngel, další evangelický theolog, který mě hodně ovlivnil...Hegel ukazuje...který popsal Pascal...Jan Zahradníček ve své krásné básni říká..."

    Júú, to je chytrej pán, ten Halík!! A tohle že je taky křesťanství? POMÓÓC!!

    OdpovědětVymazat
  22. Starý pane, kdybyste znal alespoň základy logiky, tak byste věděl, že neexistence se dokázat nedá; dokázat se dá jedině existence. Proto prosté popření: "Totální hovadina," je plně na místě. Ale s Vámi se diskutovat nedá.

    OdpovědětVymazat
  23. "Starý pane, kdybyste znal alespoň základy logiky, tak byste věděl, že neexistence se dokázat nedá; dokázat se dá jedině existence. Proto prosté popření: "Totální hovadina," je plně na místě. Ale s Vámi se diskutovat nedá. "

    jenomže když někdo takhle odpoví Vám, odpovíte výše zmíněným citátem. Z čehož vyplývá, že diskutovat se nedá s Váma. To samé s logikou.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i>text</i>
Tučně: <b>text</b>
Odkaz: <a href="http://adresa">text</a>, tedy <a href=""></a>