neděle 13. října 2013

Rozloučení Angely Merkelové s Ernestem Zündelem

Německá premiérka Angela Merkelová přerušila program návštěvy dánského krále, aby se rozloučila se slzami v očích s umírajícím Ernestem Zündelem. S německým velikánem se přišel rozloučit i president Joachim Gauckl. Zündelova pohřbu se zúčastnilo 9 millionů lidí.
Pokud se chytáte za hlavu a myslíte si, že Vodník se už dočista zbláznil, pak se Vám vůbec nedivím. V Israeli zemřel rabín Ovadja Josef - ano, ten, který se nedávno proslavil výroky jako "Gójové se narodili jedině proto, aby sloužili nám. Jiné poslání kromě služby národu Izraele na světě nemají. K čemu jsou pohani potřební? Budou pracovat, orat a žnout. My budeme sedět jako páni a jíst." a "Pohani jsou jako ostatní - musí zemřít, ale Bůh jim dal dlouhověkost. Proč? Představte si osla. Když uhyne, přijde člověk o peníze. Je to jeho sluha, a proto je mu dán dlouhý život, aby pro Žida mohl dlouho pracovat." Když jsem tento výklad zmínil onehdá Starému pánovi, bylo jeho odpovědí, že se nemám divit, když MNE považují (kdo?) za dobytek. Osobně shledávám zesnulého rabína větší authoritou přes Talmud než Starého pána; za authoritu přes Talmud ho považují evidentně nejen israelský premiér a president (český poskok musel počkat, než se oba s umírající "velikostí Israele" rozloučili), nýbrž i těch cca 10% obyvatel Israele, kteří se s ním přišli rozloučit. Doktor Tydlitátová bude mít co vysvětlovat, jestliže židovský rasism, který ji prý také pohoršuje, resonuje u desetiny israelských židů natolik, že jdou svému milovanému vůdci na funus. Není to tedy žádný extremism nějaké fundamentalistické skupinky.

V čem se tedy liší fiktivní novinová zpráva v úvodu tohoto postu od israelské reality? Snad jen v tom, že Ernst Zündel se nedopustil - pokud je mi známo - žádných výroků, které by vyjadřovaly tak hluboké rasové pohrdání jinými národy. A možná taky v tom, že v Německu těch rasistů nebude ani těch 10%, i když v tom jsem možná optimista.

14 komentářů:

  1. 1. SP není žid
    2. Odpověď o tom, že se nemáte divit, když Vás někdo považuje za dobytek, se nevztahovala konkrétně k tomu, že jste citoval toho OJ, ale k tomu, že jste se následně přiznal k tomu, že komentujete Talmud, aniž jste ho četl. (To nemluvím o tom, že jsem později zjistil, že ani nevíte, že lakovky ametystové tepelným zpracováním ztrácejí svou fialovou barvu).
    3. Jaká je authorita přes Talmud OJ, je celkem nepodstatné, protože jestli je v Talmudu jak Maimonides tak Nachmenides, tak je jasné, že tam najdete názory naprosto opačné a tudíž si vlastně může každý říkat, co chce. A vzhledem k tomu, že je 21. století, tak by Vám mohlo být jasné, že názory OJ mají pro mě úplně stejný význam jako třeba prohlášení Miroslava Vlka. (To znamená: úplně žádné).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1. nepsal jsem, že je Starý pán žid, ale píše-li na svém blogu "B-h", "b-ží", není doměnka o jeho konvenování k judaismu nikterak neopodstatněná
      2. komentujete Talmud, aniž jste ho četl. - to je pochopitelně nesmysl. Nic jsem nekommentoval, pouze jsem v té diskussi citoval a reprodukoval kommentáře znalců Talmudu, mj. právě zesnulého Ovadji Josefa
      3. Že těch výkladů bude víc, o tom jsem přece nepochyboval. Má otázka na Vás byla, zda ten rasistický je záležitosti několika extremistů jako OJ nebo i "normálních" židů (o Vás nebyla řeč, Vy klidně věřte i Vlkovi). Místo odpovědi jsem se od Vás dočkal nadávek, ale postoj nejvyšších představitelů israelského státu a 800 000 až 1 million Israelců na pohřbu tohoto rasisty mou otázku zodpovědělo i bez Vás.
      4. Včera jsem hodil do polívky lakovky ametystové a zhnědly jen nepatrně - asi je moc dlouho vaříte.

      Vymazat
    2. 1. To je dost povrchní. Z blogu byste mohl usuzovat i na to, že jsem katolík, Hlavsa Píchač, nebo i muslim.
      2. No nevím, já bych si ho prostě nejdřív přečetl, než bych si o něm začal číst na netu ...
      3. Vy jste se ve skutečnosti neptal, Vy jste ve skutečnosti rejpal (jak já asi můžu vědět, co si jakej žid myslí - a jakej? - progress, liber, reform, konzerva nebo orthodox?), no a tak jste si vysloužil něco zpět (nečekal jste přece, že nastavím druhou tvář, že ne? - v tomhle jsem také starozákonní, stejně jako v tom braní B. jména nadarmo - proto neříkám "Panebože", ale "Kurvapiča"). A abychom byli přesní, nebyly to nadávky, ale nadávka - jen jsem vlastně parafrázoval Vaši citaci.
      4. Nebo Vy je vaříte moc krátce - pozor abyste zítra neměl průjem!

      Vymazat
    3. já bych si ho prostě nejdřív přečetl,
      Talmud není román, dokonce ani nějaký cyklus jako Proust. Ostatně bez výkladu je Vám takové přečtení na prd, rozumíte tomu stejně málo jako předtím.

      Vy jste ve skutečnosti rejpal
      To byla přirozená reakce na to, když jste Vy bohorovně začal o novozákonních mythech a "normálních" křesťanech. Jestliže "normální" křesťané berou vážně novozákonní mythy, znamená to, že je opravdu normální křesťané vážně neberou? Pochopitelně se pak nabízí třeba otázka, zda jsou následovníci OJ židé "normální" nebo normální. Na rozdíl od Vás jsem v celé věci nebyl osobní.

      Ad lakovky: jestli vy namáte v té Plzni nějakou divnou vodu, ze které je sice dobré pivo, ale lakovky v ní ztrácejí barvu...

      Vymazat
    4. ad 1:
      No a? NZ jsem si taky přečetl. (I apokryfy). A taky to není zrovna strhující čtení. Výklady výklady, to dost záleží. Kupříkladu o výklady lidí jako je Vlk fakt nestojím. Navíc řada výkladů, které se na webu nejvíce nabízejí, má spíše charakter konspiračních teorií. A mimochodem, Talmud jsou do značné míry právě výklady ...

      ad 2:
      S těmi uvozovkami jste to blbě pochopil. To nebylo tak, že by byli křesťané normální a "normální", ty by tam byly v jakékoli jiné situaci, a to proto, že použití slova "normální" je v určité společnosti stejně nebezpečné jako "trvalé bydliště".

      ad 3:
      Nevymlouvejte se na vodu. Prostě dneska budete mít průjem.

      Vymazat
    5. No ať je to, jak je to, Bibi, Peres a s nimi million Israelců přiznalo barvu. Musím přiznat, že jsem nepříjemně překvapen - nečekal jsem, že v té populaci je tolik rasistů.

      Vymazat
    6. Možná, já se v tom vůbec nevyznám. Nevím, jakým způsobem se k tomu milion Izraelců přihlásil. A vlastně ani k čemu, protože toho tamtoho neznám, tudíž nevím, jestli mohl říkat taky něco jiného k čemu se mohli hlásit.
      Mohlo by to být taky jako kdybych interpretoval katolické přihlášení se k papežovi JPII po jeho smrti jako sympatii s pederastií (protože ji kryl).

      Vymazat
    7. Ad JP II. - nevím, jestli je to odpovídající analogie, řekl bych spíš, že ne, ale nebudu to rozebírat. Na Eretzu v diskusích se taky ozvaly protestní hlasy.

      Z jiného soudku: co u vás roste? Zde jsou letos mraky masáků a taky jsem poprvé našel mohutný trs křehutky vodomilné (ale nesebral, nejedl, pouze jeden exemplář, který mi určil kamarád mykolog), relativně málo suchohřibů, ale plno klouzků a kozáků. Ještě půjdu tak jednou, rád bych našel nějaké kotrče.

      Vymazat
    8. Já neříkám, že je to zcela odpovídající. Jen jsem tím chtěl říci, že každý má několik stránek. Já u toho tamtoho neznám žádnou, takže nevím, co přesně je k tomu vede.
      Z moderních/postmoderních izraelských koemntátorů mě zajimal jen Ješajahu Leibowitz.

      Našel jsem mnoho různých "obyčejných" hřibů, kozáků, křemenáčů i klouzků. Ale to mě moc nebaví. Větší radost mi udělaly holubinky a ryzce. Také jsem měl nějaké masáky, ale musím přiznat, že ty si musím vždycky nechat sebrat. Já nevím proč, ale s nimi si nejsem nikdy jistý. Václavky jsem nějak blbě prošvihl a byly už moc velký, ale mám ještě zavařené z loňska. Pak jsem také zkusil určit dvě houby, kterých bylo v lese velice velmi, protože jsem si říkal, že by bylo výhodné je sbírat, ale ani ve svém největším atlasu jsem je nenašel (respektive jsem je nedokázal spolehlivě identifikovat). Marně hledám čirůvku fialovou.

      Vymazat
    9. "ale ani ve svém největším atlasu jsem je nenašel (respektive jsem je nedokázal spolehlivě identifikovat"
      Jde o to, jaké povahy je váš zájem o houby. Pokud ryze kulinářský, tak stačí pozvat někoho na večeři a ono se ukáže, zda jsou chutné a jedlé. A v nejhorším ... po pitvě je každý generál

      Vymazat
    10. Hm hm,
      Vodníku, Petersi a Kreutzfelde,
      nechcete přijet na večeři?

      Vymazat
    11. SP:
      každý má několik stránek
      Samozřejmě. Tohle ale můžete kromě OJ nebo JP II. říct třeba právě o Zündelovi. Jde o to, že oba jsou považováni za extremisty a jejich stádce za rasistický odpad, ale repekt, kterého se dostává OJ, v případě Zündela vyznívá zcela surrealisticky.

      Tady rostou jen nejedlé ryzce. Holubinky (jedlé i nejedlé), penízovky a lakovky v kvantech.Jinak v žádném atlase nejsou všechny houby; ten můj známý mykolog jich má několik, ale stejně bere často k ruce mikroskop. Já tohle ale dělám jen ze zvědavosti, protože těch hub, co znám a sbírám, bývá v lese tak jako tak víc, než co stačím sníst. Čirůvka fialová roste obvykle dost pozdě, teď je na ni, myslím, brzo.

      Vymazat
    12. Starý pane, dnes žena hodila lakovky do bramboračky a zhnědly. Možná tou jíškou? Bramborami? Nevím. Když jsem je házel do bouillonu po desetiminutovém povaření ve vodě, barva jim zůstala. Jinak mám asi kilo lakovek lakových, suchohřiby, klouzky a vzácnost: s jedním klouzkem tam rostl velmi vzácný slizák růžový!

      Vymazat
  2. Ovšem to, jak se obdivem k zesnulému rasistovi zalyká sionista a prýkřesťan Johannes Gerloff, nad tím zůstává rozum stát. Ano, gójský osel hýká nad smrtí svého pána. U takových Gerloffů se fakt nedivím, že nás někteří talmudisté považují za dobytek. :-(((

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i>text</i>
Tučně: <b>text</b>
Odkaz: <a href="http://adresa">text</a>, tedy <a href=""></a>