neděle 3. března 2013

Polemika s lehovským argumentem

Předem chci upozornit, že se nejedná o polemiku o holokaustu! Veřejně vyznávám tu víru, kterou mi přikazuje trestní zákon, a počet obětí ani způsob jejich usmrcení nezpochybňuji.

Nejedná se ani o polemiku s Lehem. Naše názory jsou zcela neslučitelné a domluvu považuju za nemožnou i v reálném životě (což je fiktivní situace, neboť Leho kdysi napsal na Eretzu, že by si odsedl od stolu, ke kterému bych se posadil já).

Jedná se tedy o polemiku s argumentem, že zpochybňování počtu obětí holokaustu a způsobu jejich usmrcení "je nemorální a nerespektuje úctu a respekt k přeživším obětem a jejich potomkům", popř. je někomu "plivancem do obličeje". Neboť je to právě tento zločin, kterým se tzv. "popírači" (ve skutečnosti revisionisté) dopouštějí - to, že k žádnému mimořádnému úbytku židovské populace za nadvlády nacistů nedocházelo, žádní revisionisté netvrdí.

Příklad, který obvykle používám, je dědeček, který mi zahynul při autobusové nehodě. A pro lepší názornost budiž ta nehoda nikoli dopravní, ale výbuch terroristické bomby, která autobus rozmetala na kusy se všemi cestujícími.

Svým způsobem by jistě bylo nemorální a bez úcty či respektu k obětem tvrdit, že se můj dědeček uchlastal nebo že vůbec nezahynul a žije spolu s jinými dědečky tajně v USA nebo v Israeli. Na to stačí, aby se přihlásil Gogo, že jeho dědeček v tom autobuse zahynul také. A Kapitán. A vážený pan Kreutzfeld. A třeba Báša, že jeho dědeček pomáhal odklízet ty trosky toho autobusu. Ne ne, fakt, že autobus plný dědečků vyletěl do luftu, lze považovat za dokázaný.

Jenže když někdo tvrdí, že tam s mým (a Gogovým a Kreutzfeldovým a Kapitánovým) dědečkem sedělo ještě 45 dalších dědečků, nedaří se mi nějak urazit se, když jiný zpyták přijde se závěrem, že v tom autobuse napočítali těch dědečků jen 25. Nebo 20. Jak tím, u všech všudy, utrpí památka mého dědečka (nebo Gogova nebo Kreutzfeldova nebo Kapitánova), že s ním do luftu vyletělo dalších "jen" 20 nebo 25 a ne 45 dědečků? Proč bych se měl cítit uražen a dotčen tvrzením, že můj dědeček odešel na věčnost provázen pouze 25 dalšími dědečky a nikoli 45? Tvrdím tím snad, že Gogův, Kreutzfeldův nebo Kapitánův dědeček v tom autobuse neseděli? Že žijí v USA? Nikoli! Nepopírám přeci smrt jediného z těch dědečků! Pouze nechápu, proč bychom měli já, Gogo, Kapitán nebo vážený pan Kreutzeld vnímat nižší počet dědečků, kteří s těmi našimi předstoupili před Jehovu, jako "plivanec do tváře"!

Proto tento argument, dokud mi nebude přijatelným způsobem vysvětlen (a to se doposud nikomu nepodařilo), jako odůvodnění pro zákony, porušující Mezinárodní pakt o občanských a politických právech, nepřijímám. Zákonu se podrobuji, ale považuji ho za nepřijatelný pro skutečně svobodnou společnost a podporuji všechny snahy, které povedou k jeho odstranění.

Tato polemika pomíjí otázku vůbec nejzásadnější: proč je to pro někoho tak nesmírně důležité, kolik dědečků vyletělo do vzduchu, že považuje za nutné kodifikovat počet obětí pomocí trestního zákona a tím effektivně znemožňovat jakýkoli další vědecký výzkum v tomto směru?

27 komentářů:

  1. Já veřejně prohlašuji, že mi není známo, že by můj dědeček kdy odklízel jakékoliv zbytky jiných dědečků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale no jo, no... to byl příklad. Hlavně hleďte nepopírat 45 dědečků, víc se od Vás nežádá!

      Vymazat
  2. Vodniku, vy tady na lidi sijete boudu. Tohle prirovnani zacina a konci dedeckama. Proti dedeckum prece nikdo nic nema. Takze kdyz ja budu cachrovat s cislama a tvrdit, ze tam bylo dedku padesat a ne sto, tak me z nenavisti k penzistum nikdo neobvini. Pochybovat o poctu zabitych dedecku totiz nikam nevede. A pokud se budu stale s nekym o tech cislech hadat, tak si pouze vyslouzim posmech nebo nalepku psychopata. Pochybovani o poctu zavrazdenych zidu ma ale vzdycky bud zcela viditelnou nebo naopak skrytou antizidovskou agendu. Nenavidet zidy je oproti dedeckum velice realny a rozsireny. habr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kdyz ja budu cachrovat s cislama a tvrdit, ze tam bylo dedku padesat a ne sto, tak me z nenavisti k penzistum nikdo neobvini.
      Samozřejmě, že ne! Proč taky? Vždyť to postrádá logiku!

      Pochybovani o poctu zavrazdenych zidu ma ale vzdycky bud zcela viditelnou nebo naopak skrytou antizidovskou agendu.
      Proč? Vždyť to postrádá logiku úplně stejně! To je tvrzení, které nemá žádný reálný základ, pouze předpoklady, které - jakkoli rozšířené - lze odbýt jako nepodložené, irracionální až psychopathické.

      Nenavidet zidy je oproti dedeckum velice realny a rozsireny.
      Chcete tím snad říct, že tedy na Židy je nutno mít za všech okolností jiný metr než na dědečky (potažmo všechny ostatní)?

      Vymazat
    2. Vodníku:Chcete tím snad říct, že tedy na Židy je nutno mít za všech okolností jiný metr než na dědečky (potažmo všechny ostatní)?
      Zajisté. Vy o tom máte nějaké pochybnosti?

      Vymazat
    3. Vídíte Vodníku, Báša vám to vysvětlil: Lidé si nejsou rovni. Ztotožňuje se s oním pánem s knírkem, někteří stojí výše, jiní níže, někteří jsou nadlidé, jiní podlidé. Báša, leho, Daniela a spol. akorát věří v jiné pořadí ras a národů, princip ponechali.

      Vymazat
    4. Hansi, Vy se snad s mým tvrzením neztotožňujete? Vy neznáte ten zákon? Nebo co hůře, Vy ten zákon porušujete?! Tam to máte jasně napsané. O žádném dědečkovi se tam ničehož nedočtete, ale o Židech ano.

      Vymazat
    5. Já zákon neporušuji, pouze ho vysvětluji Vodníkovi. Neřekl jsem a nenapsal nic, z čeho by se dalo vyvozovat, že s jakýmkoliv zákonem (ať už máte na mysli ty z Norimberku, nebo nějaké jiné) nesouhlasím, ani nic, z čeho by se dalo vyvozovat, že souhlasím.

      Popis něčeho ještě není odmítání tohoto. Tvrdit, že každý kdo popíše vaše postoje s nimi nesouhlasí je absurdní.

      Vymazat
    6. Vy pane asi nejste dostatečně obeznámen s principy závadového discourse a jeho odhalování soudními znalci. Bdělé oko takového znalce odhalí latentní extremismus i v oslavě osmnáctin.

      Vymazat
    7. Gogo, sakryš, jaké "i" v oslavě? Zejména oslava a ausgerechnet osmnáctin je smrtelně nebezpečná!
      Za prve je to oslava a známe, jak se taková oslava může zvrhnout, zejména pokud je přítomen pes, který skáče do výšky. O možnosti, že by se například malým dětem na oslavě pouštěly pohádky včelích medvídků (natěračů na bílo) ani nemluvě.
      Za druhé, na oslavě osmnáctin nepochybně hraje hudba. O tom se úplně bojím mluvit, aby to tady nezavřeli i s Vodníkem.
      A za třetí, ó hrůzo, je přítomno číslo 8! A ke všemu je před ním připsána jednička! Nepochybně proto, aby tam nemusela být dvojka, která následuje v číselné řadě, a všichni víme, co znamenají dvě osmičky.
      Takže žádný latentní ale neskrývaný národně socialisticky pravicový extremismus!

      Vymazat
    8. Závadový discourse a šaškárny s čísly je typicky česká trapárna, táhnoucí se až do dob, kdy vás zatkli za sedm kulí jako v Sarajevu nebo za to, že mouchy sraly na císaře pána. Dnes to, pravda, rozbujelo do netušených rozměrů a bizzarností. Nicméně: habr zde postuloval dvojí metr, což je samozřejmě rasism, který se nedá okecat. Rasistický dvojí metr ale představuje aspoň nějaké - rasistické - vysvětlení, zatímco kydy o urážce památky zahynulých a citů přeživších nejsou nic jiného než právě kydy.

      Vymazat
    9. To si nemyslim. Doba se proste meni. Satira, visualisace, literatura je casto zpusobem reflexe a zmeny.

      Vymazat
    10. Já žádnou změnu nevidím, vp. Kreutzfeld. Za zatýkání lidí v tričku se závadovými čísly by se nemusela stydět ani c.a k. policie starého mocnářství.

      Vymazat
  3. Jestli to někdo neví, holocaust, neboli cílené vyvražďování židovské menšiny, byla státní politika nacistického Německa a to přirovnávat k dopravní nehodě je, velmi mírně řečeno, nejenom cynismus, ale i hulvátství a další negativní složky lidského chování.

    Počítání miliónů nespočitatelných obětí je urážka všech slušných lidí a je na jednotlivých státech jestli takové počínání ohodnotí jako urážlivé a společensky nebezpečné ve svých trestních zákonících.

    Ovšem ani ve státech, kde takové zákony nemají, každý rozhodně nemůže urážet jakkoliv koho chce včetně počítání zahynuvších židů v holocaustu. Dovedu si představit situaci, a už jsem o tom psal, ve které počítající náckové v mém sousedství dostanou do zubů a útočníka zažalují u soudu, načež soudce případ smete ze stolu s poznámkou, že si vyražené zuby plně zasloužili. Podle mne v normální společnosti s právním systémem založeném na (žido)křesťanských hodnotách není takových zákonů potřeba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. holocaust, neboli cílené vyvražďování židovské menšiny, byla státní politika nacistického Německa a to přirovnávat k dopravní nehodě je, velmi mírně řečeno, nejenom cynismus, ale i hulvátství a další negativní složky lidského chování.
      Proč? Mimochodem, nepřirovnal jsem to k nehodě, ale k terroristickému útoku. Nebo to je taky urážka? Proč? A jestli ne, proč srovnání s nehodou ano?

      Počítání miliónů nespočitatelných obětí je urážka všech slušných lidí
      Opět: proč? Zejména když počítání jiných millionů jiných obětí tou urážkou evidentně není? (a já nevím, proč by mělo být, ať se jedná o kohokoli)

      Dovedu si představit situaci, a už jsem o tom psal, ve které počítající náckové v mém sousedství dostanou do zubů a útočníka zažalují u soudu, načež soudce případ smete ze stolu s poznámkou, že si vyražené zuby plně zasloužili.
      Taková země a společnost ovšem nemá nic společného ani s právním státem, ani s křesťanskými a myslím, že ani s židovskými hodnotami. Tohle jsou manýry SA.

      Vymazat
  4. A teď si představ, kdyby jely ty autobusy dva. V prvním dědové od cnema, goga, Vodníka a dalších běžných diskutérů. Plný autoubus dědků, na každém sedadle jeden. Ve druhém by jeli dědové kolegy leha a Daniely. Jen oni. A ty autobusy by byly totožné .. jedou si, oba havarují a teď by přišlo na počítání obětí a odškodného. Kdepak, holenku, se divit, že počet dědků od dvou lidí může hravě překročit kapacitu autobusu! Ty havárie jsou přece NESROVNATELNÉ! A když už by si na tom někdo založil živnost a kult, jistě by nebyl problém na nějaké to výročí přidat další mikrobus a po pěti letech už standardní linkový. Je tu něco k divení? Má snad někdo pochybnosti o běžných limitech počtu dědečků v rodině? Doufám, že ne....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty havárie jsou přece NESROVNATELNÉ!
      Nesrovnatelnost mého dědečka s dědečkem lehovým je rasism - ale tentokrát to vážně není na mně!

      Vymazat
  5. Mna vzdy zaujimalo, ze ked chceli nacisti povrazdit vsetkych zidov(od jak ziva a vzdcky a navzdy) tak preco z 500 000 co zilo v risi pred vojnou viac ako polovica emigrovala s pomocou nemeckych uradov?
    Preco nechat ujst niekoho koho chces zabit a popritom si mu vyvrazdil uz polovicu pribuzenstva-aby mohol celemu svetu rozpravat co robis?


    Vyzera to tak ze sa tento neschopny prehnity parlamentny marazmus sa dokaze s ideologickymi oponentami vyrovnat len mocensky. Je to smutne ked najlepsi rezim na svete-svetlo ludstva ( parlamentna demokracia) sa nedokaze po duchovnej stranke vysporiadat s nacizmom (najhorsi rezim-temno ludstva) vitazne.

    Cinania, Indovia, Japonci etc sa nam musia strasne smiat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K prvnímu odstavci: Vaše úvahy mohou být zajímavé, ale zde se držíme zákonů!! Proto nezpytujeme nic jiného než paragrafy, v tomto případě dokonce jen motivaci/argumentaci, která vedla k jejich zavedení.

      Ad druhý odstavec: ono toho je víc, s čím se tento systém nedokáže vyrovnat. A Indové nebo Číňani mají zase jiné problémy, které jim nezávidím (těm Číňanům teda rozhodně ne!).

      Vymazat
    2. No nechcel som odbiehat od temy. Hrozne strasne moc rad by som sa dozvedel motivaciu k zavedeniu tychto paragrafov ktorej by som rozumel.
      Len sa obavam, ze tak ako mi nikdy nebude jasny zamer quot pre zeny na managerskych postoch tak nepochopim tieto paragrafy.
      Pochopil by som to ak by na ulici ako straznu vezu rozdavali nejake brozurky o tom, ze zidia si holokaust vymysleli, ale na Slovensku nebol jediny pripad spochybnovania holocaustu pred tym ako bol zakon prijaty a aj odkedy je ten zakon prijaty tak nebol este voci nikomu pouzity. (s trochou snahy mozno budem prvy:))

      Moze ist o nieco ine ako o snahu legimitizovat a ochranit kvalitne bezpracne a dokonca s urcitou prestizou spojene zarabanie na mrtvych hraniciace s nekrofiliou?

      Vymazat
    3. Jen blbněte! V Dolních Uhrách už jeden příkaz k náboženské pouti za trest padnul. Horní Uhry jsou na řadě.
      Jo a tady: http://jirisoler.wz.cz/holo.html

      Vymazat
    4. Ad slovenský anonym: spikleneckým theoretikům nahrál sám velekněz tohoto kultu, když na Žofíně prohlásil, že jde taky o peníze (mně, méněcennému gójovi, není jasné, že někdo tváří v tvář millionům mrtvol dokáže myslet na peníze, ale já jsem člověk nepraktický). O tom se ale bavit nechci. Já na tomto místě podrobuji kritice argument, že pochybování o počtu obětí je urážkou pozůstalých. To nedává smysl za žádných okolností a uráží mě, když mi to opakovaně s vážnou tváří někdo tvrdí.

      Vymazat
  6. Ach jo Vodniku, kdyz uz Vy konecne prestanete vyhrozovat Zidum? Proc radeji nenapisete neco kritickeho o pravoslavi?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A proč Vy mi raději nevysvětlíte, jak by mě měl urážet nižší počet dědečků, doptovázejících toho mého do věčných lovišť? Lehovi se to nepodařilo...

      Vymazat
  7. Vazeni panove, doba je zla, kontextualni anti-semist pro-terrorist extremiste cihaji na kazdem rohu, za kazdym odstavcem. Rohy belsebuba byly zniceny a ted hniji v New Jersey spolu s tou dodavkou, na ktere tancili Zide jako Andele na spici jehly. Banky jsou duty, bude to kruty. Zakopejte nekde na zahrade pod kokosovou palmou par zlatych cihel a pockejte az bude po vsem.

    Parafrasuji-li slova klassika, hlavne nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete polemisovat, pak se, prosím, ničemu nedivte!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poslušni rady páně Pecinovy nepopíráme, nezpochybňujeme atd., pouze zpytujeme jeden z argumentů. Zatím se ukázal plytkým a nepodloženým (v tom lepším případě), popř. rasistickým (v tom horším).

      Vymazat
  8. Brave soldat Jan "Leho" Kulíšek byl i zde? :-)
    Koukám,že tato "celebrita" cestuje po internetech a šíří svá moudra všude,kde je mu to umožněno.
    Navštívil i můj weblog, pokáral osazenstvo, hodností a službou v US.ARMY se pochlubil a zase šel dál...
    Podle jeho hodnotných komentářů a úvah bych si jej troufal směle zařadit mezi takové celebrity českého internetu, jako jsou: Michal Kolesa, čtyřctihodný (JUDr.PhDr.Mgr.et Mgr.)Henryk Lahola, Radovan Kaluža či Radek Hulán.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i>text</i>
Tučně: <b>text</b>
Odkaz: <a href="http://adresa">text</a>, tedy <a href=""></a>