sobota 12. května 2012

Souhlasím s potrestáním Pussy Riot

To, co předvedly Pussy Riot v moskevském Chrámu Spasitele, považuji za nepřípustné zneužití svobody slova a svobody uměleckého vyjádření. Pokud by se "modlily" k Přesvaté Bohorodici, aby je zbavila Putina, na nějaké ohlášené demonstraci, proč ne (nevím, zda jsou Pussy Riot kommunistky, protože druhý za Putinem ve volbách skončil s předstihem kommunista Zjuganov - zřejmě je to kůň i Gary Kasparova, Karla Schwarzenberga, R.I.P. Václava Havla a všech západních intellektuálních antiputinistů).

Židovská obec měla plné právo vyhostit Petera Fusse s jeho výstavou Achtung z Roxy (neměla ovšem právo vystavené objekty ničit!), voršilky měly plné právo uzavřít výstavu Romana Franty bez náhrady. Je to na prvním místě otázka respektu a elemntárního vkusu. David Irving nebo Ernst Zündel taky nepřednášejí v Auschwitzu nebo v Yad Vašem.

24 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nesouhlas! Odpor nebo protest proti pravoslaví je o.k., ale musí mít určitou formu nebo mantinely. Vejít do chrámu a zařvat "Bůh je vůl!" by mělo být trestáno - ne za názor, ale za rušení, urážení a nerespektování charakteru daného prostoru. A že těch uražených a nasraných pravoslavných Rusů nebylo málo!

      Vymazat
  2. Souhlasíte se sedmiletým vězením za pouhou výtržnost, při níž nedošlo k ničemu jinému než k pobouření veřejnosti? No, dále už raději nekomentuji...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasíte se sedmiletým vězením za pouhou výtržnost

      Kde?? Umíte číst?? Souhlasím s potrestáním, výši trestu nechám na nich. Ostatně kdyby nějaká "ultrapravicová" skupina rozjela koncert v Yad Vašem, nepohoršily by Vás ani vyšší tresty...

      Vymazat
    2. Souhlasíte se sedmiletým vězením za pouhou výtržnost

      Kde?? Umíte číst?? Souhlasím s potrestáním, výši trestu nechám na nich.


      Asi číst podle vás neumím. Píšete "souhlasím s potrestáním" a teď taky že výši trestu necháte na nich, což já interpretuji že budete klidně souhlasit i s trestem smrti, pokud se tak sovětští, pardon, ruští, soudcové rozhodnou, pardon, budou báťuškou Putinem rozhodnuti.

      Ostatně kdyby nějaká "ultrapravicová" skupina rozjela koncert v Yad Vašem, nepohoršily by Vás ani vyšší tresty

      Nevím, co je Yad Vašem, snad synagoga?? Nejsem židovského a vlastně ani jiného vyznání, takže samá voda samá voda...

      Vymazat
  3. Musite si uvedomit, ze pro pana Vodnika je zadoucim spolecenskym zrizenim pravoslavny emirat, tudiz narazi-li dogma othodoxniho krestanstvi na zapadni dogma osobni svobody, vyhraje u nej to prvni. Jeste diky Bohu, ze v Kocourkove je demokracie, o kterou se zaslouzil Vaclav Havel, tam zaviraji jenom extremistky za podporu a propagaci na mikulasskych besidkach.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud projevy osobní svobody omezují osobní svobodu jiného nebo hrubě urážejí, nemají IMHO právo na toleranci. A nezáleží na tom, zda svá alotria vyvádějí v pravoslavném chrámu, v synagoze nebo v mešitě (no, tam by si to asi nedovolily, muslimové by jim uřízli hlavy a bylo by po prdeli).

      Vymazat
    2. No, ony ale nici svobodu neomezovaly a urazeni, to je neco jako poburovani? To Plastici delali taky, a tem zenam pry za trestny cin chuliganstvi hrozi az 7 let.

      Vymazat
  4. Ale omezovaly! Omezovaly svobodu soustředit se na duchovní modlitbu v prostoru k tomu určeném a urážely cítění těch konkrétních lidí, který ten prostor za tím účelem vyhledávají! Plastici hráli na soukromých veselicích, před tím na organisovaných koncertech v sálech k tomu určených! Nevtrhli na sekretariát Strany nebo na Místní národní výbor a neřvali tam "Ach jak mě souží a trýzní, zácpa svou hroznou přízní." Srovnáváte naprosto nesrovnatelné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neni to myslim moc dlouho, co Vodnik hystericky hajil pravo homelesaku soulozit na krizovatce. Asi jina situace. V Holandsku je asi vozovka urcena k pohlavnimu styku.

      Vymazat
    2. Vodnik hystericky hajil pravo homelesaku soulozit na krizovatce

      To je samozřejmě lež. Navrch místo thematu se zabývá Vodníkem, tudíž tušíme, odkud vítr vane...

      Vymazat
    3. Tak by snad mohly dostat drobnou pokutu treba, jako kdyz se nekdo vymoci na ulici, ale ono jim hrozi za "chuliganstvi" az 7 let vezeni a u soudu je drzi v klecich, tak to "souhlasit s potrestanim" prece neni tak uplne kosher, nemyslite vp. Vodnik?

      Vymazat
    4. Ze Vodnik hystericky branil pravo na souloz homelesaku na krizovatce je samozrejme pravda. Komentar se nezabyva "Vodnikem", ale jeho konsistentnim myslenkovym chaosem, ktery se treba da vyjadrit dvema citaty postovanymi v rozmezi dvou dnu.

      Souhlasím s potrestáním Pussy Riot vs. mně přijde 7 let za výtržnictví taky moc.

      Vodnik zvani cokoliv, jen aby zvanil.

      Vymazat
    5. Co je žvanění, o tom si udělá úsudek každý sám. Jinak osoby, které zde nejsou vítány, o tom dobře vědí a pokud se budou chtít projevovat svým charakteristickým způsobem, budou bez pardonu mazány! (pro upřesnění: není zde řeč ani o Lehovi ani o Daniele).

      Vymazat
  5. Vp. Kreutzfeld, mně přijde 7 let za výtržnictví taky moc. Jiný kraj - jiný mrav. Víte, proč je (mimo jiné) také tak vysoká kriminalita mezi místními Marokánci? Protože v Maroku, když jsou přistiženi při krádeži, musí se modlit, aby byla policejní stanice nablízku - po celou cestu autenm na policii totiž dostávají v autě nakládačku, pak na policii zas a nakonec slíznou pár měsíců až let. Zdejší posezení u kafíčka s cigaretou a s nějakou podmínkou jim připadá směšné. V Saúdské Arábii jim rovnou useknou ruku. Děvčata žijí v Rusku, mají vědět, jak se v tamních poměrech posuzují a trestají taková alotria a podle toho se chovat.,

    OdpovědětVymazat
  6. Já myslím, že předtím, než se budeme obouvat do Ruska, měli bychom uspořádat podobný happening v Terezíně, tam je svatostánek současného aparátem vymáhaného kultu v ČR. V situaci, kdy hrozí u nás za tričko tepláky, myslím nemáme moc (coby společnost) právo plivat na Rusko.

    Z mého pohledu je samozřejmě odnětí svobody absurdní. Spíš pranýř nebo zametání a úklid okolí chrámu. Ale jak říkám, soustředil bych se spíš na břevno v oku ČR.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však ony 7 let nedostanou, to bych se hodně divil. Ale v principu nějak potrestány být musí, pokud mají mít ty zákony, chránící místo modlitby, nějaký smysl.

      Tvé srovnání s Terezínem ukazuje ten rozdíl: v ČR nemusíš ani jezdit do Terezina, stačí to tričko nosit v Praze na ulici (=veřejný prostor). Dokonce stačí, když na webu, který má hosting v USA, umístíš názor někoho, kdo pochybuje o předepsaném dogmatu. Ani s tím do Terezína jezdit nemusíš...:-(

      (IMHO, jsem takový "fanatik", že ačkoli nevyznávám náboženství holokaustu, přesto bych např. právě Terezín taky chránil a nějakou "ultrapravicovou" výtržnost na tom místě taky trestal. Pokud lidi nemají respekt sami od sebe, tak se jim aspoň někdy musí nařídit.)

      Vymazat
  7. Já, byť neznaboh, bych ty interní obřady (nejen náboženské) chránil před napadáním zvenčí taky - v rozumné míře.
    Jesli jsem se tím pasoval na náboženského fanatika, nešť.

    Nějaké knížákovské kecy o umění a performanci bych vykázal do patřičných mezí. Minimálně tak, aby jejich hlasatelé byli nuceni strpět analogii. Např. se jim vysrat u oběda na stůl, jestli by to akceptovali a uznale pokývali hlavama nad kreativitou performera.

    Vidím obrovský rozdíl mezi tím, když někomu vlezu do uzavřené komunity a dělám tam bordel (proto nechodím v době bohoslužeb do kostela, ačkoliv bych se tam snažil nerušit, samozřejmě bych rušil) a tím, kdy mi někdo leze do soukromí a špicluje, zda neřeknu něco zakázaného nebo nemám na prdeli hákenkrajc.

    Pseudoumělci mají možnost se realizovat ve veřejném prostoru (nebo v soukomí) s tím, že mohou pochopitelně občas chytit pár po tlamě, když to udělají moc natěsno a někoho tím urazí. Kultura od kultury - těžko to přenášet. U nás můžeme malovat Alláha, ale nesmíme zase jiné věci. Je to spíš otázka vkusu a ohleduplnosti.

    OdpovědětVymazat
  8. To je dobra pripominka vp. gogo.

    Uz starozakonni Zide rikali "oko za oko, zub za zub". Dnes vsak nezijeme ve staroveku a tak v dnesni humanisticke spolecnosti plati rceni "za tricko teplaky".

    OdpovědětVymazat
  9. Ještě k těm slepicím - očividně se snaží stupňovat míru a testují, kam až lze zajít. Na náměstí se jim chlapi kouknou na prsa, ale to se časem taky okoukalo, tak šly dál s vědomím, že se jim dostane mediální podpory. Proto je taky nesmysl je trestat nějak tupě mocensky.
    Být monarcha, nechal bych je potrestat nějakým pro ně ponižujícím, ale veskrze jemným způsobem, odpovídajícím tomu, co použily ony.
    Např. pranýř, vysázet pár ran na zadnici, nebo přikázat 100 krát modlitbu za odpuštění, umývat nohy lidem při vstupu do chrámu atd. Prostě nějaký soft-středověký trest.

    OdpovědětVymazat
  10. Mimoděk mi to připomnělo klasickou italskou komedii, kde Ital žádá kněze o bohoslužbu a ten se táže: "Chcese sloužit mši za někoho nebo proti někomu?"

    OdpovědětVymazat
  11. "...Vysokoškolský profesor, Jeroným Pražský, proti prodeji odpustků protestoval. Učinil tak způsobem nadmíru českým, neboť humorným: z Malostranského náměstí vyšla studentská demonstrace. V jejím čele jel alegorický vůz. Ten vůz byl přímo ověšen napodobeninami papežských bul s odpustky. Svůdnými gesty a obhroublými šprýmy je nabízel student, přestrojený za nevěstku. Průvod si to namířil přes Kamenný most na Staroměstský rynk a odtud do Nového Města. Na Dobytčím trhu (dnešním Karlově náměstí) byly všecky buly toho "kacířského papeže a rufiána" s náramným povykem spáleny. (Rufián, to byl prosím kuplíř.)

    Něco takového nemohlo zůstat samozřejmě bez odezvy. Arcibiskup a kapitula se chystali králi žalovat, ale Jeroným je předběhl. Aby krále dobře naladil, přestrojil se za žebráka a na oslu vjel do Václavova oblíbeného venkovského sídla jako do svého útočiště. Panovník se tou působivou narážkou na jméno hradu (jestli to snad ještě někomu nedošlo, tak šlo o Žebrák) dal oblomit a nad celou tou provokací jenom mávl rukou..."

    "...Bylo by dlouho vyprávět o tom, co se dělo v tu neděli, říká kronikář Starých letopisů českých o 10. červenci roku 1412. "Ty tři mladíky, kteří přes zákaz konšelů vystoupili proti odpustkům a pravili, že jsou lživé a špatné, zajali v neděli při kázání. Jednoho přivedli z Hradu, druhého od svatého Jakuba v klášteře a třetího od Matky Boží v Týně." Autor tohoto zápisu potvrzuje, že byl u všech událostí jako očitý svědek. "Byl jsem při tom, když v pondělí kolem sedmé hodiny ráno se rozneslo, že ti tři byli zajati kvůli odpustkům. Dověděl se to i mistr Hus, šel s mnoha dalšími mistry a studenty a prosil pány konšely, aby ho před sebe pustili, že by s nimi rád chtěl mluvit. A tak se stalo, že ho ještě s několika mistry vpustili; všichni ostatní mistři stáli před radnicí spolu se svými studenty, kterých mohlo být na dva tisíce. Mistr Jan Hus mezitím mluvil s konšely, prosil je, aby těm třem nic nečinili kvůli těm odpustkům, a řekl, že on je původcem odporu proti odpustkům; jestliže je za to chtějí potrestat, ať potrestají nejdříve jeho, protože on je příčinou všeho. Konšelé po poradě odpověděli Husovi a ostatním mistrům, kteří byli s ním, že těm třem se nic nestane, ať se všichni rozejdou domů. A tak mistr Hus v domnění, že se jim nic nestane, se všemi svými v dobré náladě šel do Betlémské kaple a ostatní je doprovodili a rozešli se pak do svých obydlí."

    Konšelé Husovi a jeho kolegům laskavě a přívětivě vysvětlili, že ty tři kluky museli jako rušitele klidu zatknout museli, protože to přikázal král. Ale ani vlásek na hlavě že se jim nezkřiví. Jenomže když toto říkali, tak už byli rozhodnuti, že ti tři buřiči musejí být přísně potrestáni, pro výstrahu ostatním. "Všechen prostý lid na náměstí čekal, co se stane, protože ráno dostali biřicové rozkaz vyvolávat, aby všichni, chudí i bohatí, přišli na náměstí. Nyní jim zase přikázali volat, aby se všichni z náměstí rozešli domů. A když se jich většina rozešla, konšelé přikázali právu a mistru popravčímu, aby tovaryše vyvedli a sťali. A tak vyšlo z radnice množství ozbrojených stráží, obklopily odsouzence a ti byli sťati uprostřed toho těsného shluku. Nedovedli je ani na popraviště, ale jen k domu na rohu Železné ulice a tam je popravili. Nějaká zbožná žena hned hodila tři bílá prostěradla, aby jimi ta těla přikryli.""

    OdpovědětVymazat
  12. Škoda, že nejedu do Prahy! Napsal bych jim něco, co by si za rámeček nedali!

    OdpovědětVymazat
  13. Pěkný příspěvek k debatě na novém odkazu ve sloupku vpravo.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i>text</i>
Tučně: <b>text</b>
Odkaz: <a href="http://adresa">text</a>, tedy <a href=""></a>