Film, který jsem na podzim viděl v den jeho premiéry, se teď dá stáhnout z internetu. Nejsem filmový kritik a tak vyjádřím jen svůj soukromý názor.
Postavy hlavních protagonistů jsou ročník 1959-1960, tedy o dva roky mladší než já. Film se odehrává v letech 1975-1978(?). Pokud se někdo na tento film chce dívat jako na výpověď o mládí mojí generace, dá se mu vytknout opravdu velmi málo; pro méně zasvěcené prakticky nic. Snad pár anachronismů ve slangu, jak se o tom diskutuje i na fóru: tehdy se neříkalo, že je něco „boží“, ani „mazec“ (ve smyslu kvalitní hudební kousek) a i slovo "buzna" přišlo později. Toho si ale, opakuji, málokdo všimne. Jinak si myslím, že film dost přesně vystihuje atmosféru „naší“ doby se vším všudy. V jednu chvíli jsem se zarazil a sice když kluci - fanoušci Zeppelínů a Sabbathů - dávají Lence Sweety: ty jsme totiž my, fanoušci Zeppelínů, Sabbathů, „Párplů“ a Jethro Tullů, považovali za sračku, stejně jako Slady nebo Suzy Quatro. Nicméně vzpomněl jsem si na scénu v buffetu U Hradeb, kde jsem jednou kolem r. 1976 s přítelem konsumoval obligátní hanácký salát. U našeho stolu seděli nějací zřetelně jednodušší učňové a jeden povídá druhému: „Co je na tý kazetě?“ „Nešahej na to, vole! Sabbati, Sweeti, vole. Skvělý nahrávky, vole!“ Vyměnili jsme si tehdy s přítelem nenápadný pohled a zasmáli se, až když učni odešli. Nicméně existovali konsumenti obojích produktů.
Knížka, kterou Popelka čte v autě, je prý Kerouacovo Na cestě. Já jsem to z filmu nikde nevykoukal, ale pokud ano, tak se jedná rovněž o anachronism: první vydání Na cestě vyšlo v Česku až v r.1978.
Zaujaly mě herecké výkony. Skvělý Myšička a Taclík jako otcové, Vlach a Kopta jako fízlové otec a syn, Boková jako Lenka, velmi netradiční role pro Macháčka (slizký úchylný padouch) a Geislerovou (starostlivá mamina). Taky protagonisté podali na nováčky velmi pěkný a přesvědčivý výkon. V podstatě nikdo nebyl špatný – Dulava, Malkina, Šulcová, Sidonová...
Závěrečná scéna filmu nemá s realitou nic společného, ale to je v pořádku. Žába říká: „Jo, a taky jsme vždycky chtěli mít svoji kapelu.“ Následující koncert je tedy sen kluků, kteří by v té době nikdy podobnou aparaturu nedali dohromady (leda přes SSM a Pragokoncert), nehráli by někde na louce máničkám a rozhodně ne ten song, který je punkově laděný kousek z 2000’s. Předpokládám, že tou muzikou chtěli autoři přiblížit hrdiny dnešní mladé generaci; skutečný Popelka nebo Žába by tehdy mazali ty Zeppelíny, Sabbathy nebo „Uriáše“. Faktem (který ovšem nevím zda dokonale pronikne k nezasvěcenému divákovi) je, že pro naši generaci byla muzika nejvyšší společná hodnota bez ohledu na jakékoli další zájmy, tedy asi jako pro dnešní mladé peníze. Pro ty, kteří si toto uvědomí, je to jistě důvod k posmutnění.
Já si vzpomínám, že jsme Kerouacovu knihu "Na cestě" v českém překladu četli přibližně o deset let dříve, tak kolem roku 1965, kdy se objevil v Praze beatnik Allen Ginsberg, který byl zvolen králem Majálesu a poté byl dík ztracenému zápisníku vyhoštěn z Československa. Rozhodně jsem Kerouaca nečetl v nějakém překladu ze 70. let, kdy jsem v Československu vůbec nebyl. Ale přesné informace na toto téma nemám; pokud je zjistím, dám vědět.
OdpovědětVymazatBylo v tom filmu řečeno, že jde o český překlad (toho Kerouaca).
OdpovědětVymazatJinak sorry, Vodníku, ale Uriáši by podle mě patřili spíš k těm Sweet než k Cepelínům a Šabatům...
U první věty měl být otazník.
OdpovědětVymazatKde to říká, že je to český překlad Kerouaca? To mi uniklo. Jinak v tom r.1978 to byl podle mě první překlad, který u nás officiálně vyšel. Nebyl to nějaký samizdat, Aleši?
OdpovědětVymazatAd Starý pán: v žádném případě! Zeppelíni, Sabbati, Párpli a Uriáši byla silná čtyřka. Jethro Tull byli už trochu apart. Sweet, Slade a Suzie Quatro (o glitter rock nemluvě) byly "komerční sračky".
Ad Starý pán: aha, já to tam nikde neslyšel, že jde o Krouaca.
OdpovědětVymazatProč myslíš, že jsou ty tři výrazy mladší? Jseš si jist? Je fakt, že jsme říkali spíš "busík" než "busna", ale "boží" a "mazec", to mi přijde jako něco ze 60. let.
OdpovědětVymazatVOdníku, ano, je to samozřejmě subjektivní, ale pro mě patří naopak Uriáši do komerční sračkovité trojky spolu se Sweet a Nazareth...
OdpovědětVymazatVaši odpověď na toho Kerouaca jsem nějak nepochopil.
TP: protože si - konkrétně u "buzna" a "boží" - dost přesně pamatuju, že jsem to někdy po návratu z emigrace v Česku zaznamenal coby nové výrazy, spolu s celou řadou dalších pochopitelně.
OdpovědětVymazatStarý pán: no já v tom filmu nikde nepochytil, že by mělo jít o Kerouaca, ať už originál nebo český překlad. Ta Vaše věta bez otazníku naznačovala, že to tam v tom filmu někdo říká.
„Co je na tý kazetě?“ V roce 1976? This I doubt.
OdpovědětVymazatNaproti tomu, Kerouac opravdu před rokem 1978 česky knižně officiálně nevyšel.
Vyloučeno to není
OdpovědětVymazatAha, Vodníku, tak tím to je. Ten otazník tam nebyl omylem, jak jsem následně uvedl na pravou míru v dalším komentáři. Naopak já se mylně domníval, že Vy jste to myslel tak, že v tom filmu sice kniha nebyla vidět (resp. nebylo poznat, co je to za knihu), ale někdo ji tam slovně identifikoval.
OdpovědětVymazatJo, zapomněl jsem na Smokie, z toho by mi taky praskl čurák, když to slyším.
Ad: Vaše boží buzňácká konverzace s TP: Hm, a napadlo Vás někdy, že republika prostě není homogenní? V tomhle mi připomínáte Peterse. Typický příklad je, když mi vyčinil, že nevím, že se říká "kunďák" a ne "kundál". V pozadí čehož je jeho pseudonominalistická povaha, která mu zabraňuje pochopit, že v třeba v ZČ je to kundál, v JČ kunďák, v Praze různě. Pak jde taky o věk, školu atd. ...
Kdybyste, Starý pane, raději místo Vašeho pitomoučkého trollingu odkázal na původní debatu.
OdpovědětVymazatVy jste napsal „kundál“, já to zpochybnil. Vy jste objasnil, že je to krajové, záhada objasněna. Nothing to write home about. Jen kundál z toho má i po roce druhé vánoce.
Vyloučeno není nikdy nic. Ale pokud do cca roku 1985 neměl v ČSSR kazeťák skoro nikdo, jak pravděpodobné to asi je? Asi tak, že by si před rokem 1978 někdo četl On the Road v originále.
OdpovědětVymazatPetersi, pitomoučkému trollingu se věnujete pouze Vy. Akorát ho u sebe nepoznáte, protože se pokládáte za něco úplně jiného než Vás pokládá Vaše okolí. Druhé Vánoce z ničeho nemám, prostě jen další doklad toho, jaký jste kokot.
OdpovědětVymazatOdkažte na to, že neměl kazeťák skoro nikdo. Já jen, že my ho měli už před rokem 1980 a to jsme nebyli vůbec prominentní rodina.
Mýlíte se, Petersi, kazeťáky byly už před mým odjezdem. Jestli to nebyl rok 1976, tak to mohlo být i o rok později. Já se pamatuju, že jsme měli kazeťák se školou na horách v prváku v lednu 1973! Pravda, jeho majitel byl synek z kommunistické diplomatické rodiny.
OdpovědětVymazatAd Starý pán: Smokie vůbec neznám. Ale Ken Hensley nebo David Byron měli nekonečně blíž k Plantovi nebo Gillanovi nežli k stříbrem polepenejm slizounkům na vysokejch podrážkách a podpatcích.
OdpovědětVymazatSamozřejmě jestli někde na buranově říkali "boží" nebo "buzna", to nevím. V Praze to tehdy ale neříkal nikdo.
Mimochodem v tom filmu má Žába Plastiky právě na kazetě - rok 1976/7...
OdpovědětVymazatJejda, tak to se musím mýlit, když má stejný názor i pravoslavný bludař z Klanu mazaný na LW.
OdpovědětVymazatRe: Vodník
OdpovědětVymazatSmokie určitě znáte akorát to nevíte. Nejde mi o podrážky a podpatky, ale o sound. A já sice slyšel od UH jen jedno LP (Wizard nebo tak nějak) - ale právě-ani na tři pokusy jsem ji nedokázal doposlouchat do konce (a nebylo to proto, že by tam bylo moc tónů nebo něco takového), a dělalo to na mě stejný dojem jako právě Nazareth a Sweet. Ale soudím jen podle hudby (hlavně ty děsné vokály a kytary), protože interprety jsem nikdy neviděl.
Vy jste znal celou Prahu?
Znáte tohle? To bylo prvni, co jsem od Uriášů slyšel. A co tohle? Připomíná Vám to Slade nebo Deep Purple? :-)
OdpovědětVymazatCelou Prahu jsem neznal, ale v Praze nebyly nějaké lokální výrazy - aspoň o nich nevím.
Starý pane, Vy jste takový kundál, že nejste s to pochopit psaný text. Tak znovu a speciálně pro Vás i pomaleji:
OdpovědětVymazatNikdo nikdo netvrdil, že kazeťáky v 1970s v ČSSR nebyly. Jen jich bylo tolik asi jako mercedesů a saabů.
Já jen, že my ho měli už před rokem 1980 a to jsme nebyli vůbec prominentní rodina.
Ano, originální desky Beatles měl taky v ČSSR kdekdo.
Mimochodem v tom filmu má Žába Plastiky právě na kazetě - rok 1976/7
To mi nepřijde jako právě věrohodný argument.
To mi nepřijde jako právě věrohodný argument.
OdpovědětVymazatJá si myslím, že kdyby to byl anachronism, praštilo by mě to stejně jako "boží" nebo "buzna". A opakuji: tu příhodu U Hradeb jsem si nevymyslel a ta se odehrála ve stejné době jako děj filmu, kde Žába kazetu má - zřejmě tak, jako měli lidé ty originální desky Beatles. Nesmíte zapomenout, že to byl tehdy jediný způsob, jak poslouchat tuhle muziku někde v parku: z radia/kazeťáku na baterky.
Kotouče pásků bigbítu: Když jí bylo 18 poslouchala UK Subs („Skupina byla založena v Londýně v roce 1976“).
OdpovědětVymazatSamozřejmě kotoučové magnetofony existovaly souběžně s kazeťáky. Bylo to mnohem levnější, na jeden pásek BASF za 155 Kčs se na 4 stopy vešlo 8 až 9 LPíček, na kazetu 45 min jen 2 (na 6O min jen jedno). Já jsem si kazety začal pořizovat až v Americe protože kotoučák už tam tehdy nikdo neměl a nahrával jsem na ně až do poloviny 90. let.
OdpovědětVymazatVodníku, zatím to upřesnění nemám, snad se mi ozve starý kamarád od kterého jsem měl Kerouaca půjčeného. Nevím, zda to byl samizdat či oficiální kniha. Zatím jen citát z životopisu Václava Klause, kde píše dokonce o Kerouacovi v r. 1962:
OdpovědětVymazatByla to éra chruščovovského tání, Solženicynova Jednoho dne Ivana Děnisoviče, Erenburgových Lidé, roky, život, Škvoreckého Zbabělců, Semaforu, Violy a Reduty, jazzu, české filmové vlny a spousty dalších podobných věcí. Vrhli jsem se střemhlav - spolu se svou budoucí ženou Livií, se kterou jsem se seznámil ve škole, při nepovinné hodině španělštiny, na počátku října 1962 - do pražského kulturního života, do jazzových klubů, do filmového klubu, do nejrůznějších besed a přednášek, a hlavně jsme strašně moc četli. Výrazně nás ovlivnili američtí beatníci, zejména Kerouce. Také jsme chtěli být „on the road“. V Praze v té době existoval docela unikátní kulturní a intelektuální život, který započal už na počátku šedesátých let. Rozchod s oficiální ideologií té doby byl již tehdy pro mne absolutní. Každý týden jsme hltali Literární noviny, každé dva týdny Hosta do domu, každý měsíc Plamen (a později Dějiny a současnost a Tvář), a každé dva měsíce Světovou literaturu.
http://media.klaus.cz/files/autobiografie.pdf
Jak dosvědčuje Klaus, Kerouac byl v 60. letech minulého století mezi českou mládeží znám, čten v českém překladu a velmi populární. Klaus ten Zeitgeist let 60. popisuje dle mého dost přesně.
Kaseťáky byly cca od poloviny 70. let zcela běžné. Měli jsme Tesla A3 cca od r. 1973, problém byla děsivá, ale fakt děsivá technická qualita.
OdpovědětVymazatVzpomínám si, že jsem si ho ve druhé polovině 80. let pokoušel upgradovat (nebo aspoň lépe nastavit), aby byl použitelný, ale prostě to nešlo, ten obvod navrhoval trottel.
O něco později se daly koupit maďarské kaseťáky, ty měly lepší design, ale parametry srovnatelné. Slušné kaseťáky byly jen z Tůzu.
Díky za upřesnění. Článek o Tesla A3.
OdpovědětVymazatAno, nostalgie :-)
OdpovědětVymazatPřímo z fotografie je vidět, že soudruzi neuměli vyrobit ani víčko na prostor pro kasetu, aby doléhalo…
Bylo to osazeno germaniovými transistory (v té době už 10 let passé), spotřebu to mělo jako kráva, a síťový adapter se standardně nedodával. Vyrobil jsem si vlastní, z plexisklové nádoby na mouku, do které jsem vestavěl odněkud – snad ze starého radia – vymontovaný síťový transformátor, za něj dal graetz a zenerku, a strašně se rozčiloval, že mi do reprodukturu leze padesátka. Nakonec jsem to vyřešil kondensátorem, který byl velký jako půl té nádoby na mouku, ale pomohlo to. No jo, naivita, čas her a malin nezralých…!
Tak jsem si to pustil, ale moc mě to nevzalo, a sebekriticky jsem musel uznat, že jediná hardrocková věc, kterou jsem tam poznal, je Appassionata, co ji hraje na začátku Míťa.
OdpovědětVymazatA teď ještě v titulkách vidím, že to byla Mondscheinsonate. Ztracený případ.
OdpovědětVymazatJaký je Peters kokot:
OdpovědětVymazatNení divu u někoho, kdo má IQ blížící se debilitě, že nechápe psaný text a pak z toho ještě obviní někoho jiného. Když jsem reagoval na tuto jeho větu:
„Ale pokud do cca roku 1985 neměl v ČSSR kazeťák skoro nikdo, jak pravděpodobné to asi je?“
tímto:
„Odkažte na to, že neměl kazeťák skoro nikdo. Já jen, že my ho měli už před rokem 1980 a to jsme nebyli vůbec prominentní rodina.“
ctnostný pan Peters se natolik rozhorlil, že odpověděl toto:
„Starý pane, Vy jste takový kundál, že nejste s to pochopit psaný text. Tak znovu a speciálně pro Vás i pomaleji:
Nikdo nikdo netvrdil, že kazeťáky v 1970s v ČSSR nebyly. Jen jich bylo tolik asi jako mercedesů a saabů.“
Z toho je jasné, že Peters například vůbec nezná význam slova kundál, protože nechápe, že mě tím neuráží, ale že mi tím lichotí. Dále je podivné, že podle něj je „skoro nikdo“ něco jiného než „skoro nikdo“. Jedno z těchto „skoro nikdo“ totiž podle něj asi znamená úplnou absenci. Jak na to přišel, bůh suď. Souvislost s mercedesy už vůbec nechápu. Sociální status naší maloměstské rodiny byl takový, že jsme měli trabanta a přesto mono kazeťák. Četnost jejich výskytu v ČSSR se vůbec nedá srovnat.
A tato jeho odpověď už zcela postrádá smysl (jistě každý ví proč):
„Já jen, že my ho měli už před rokem 1980 a to jsme nebyli vůbec prominentní rodina.
Ano, originální desky Beatles měl taky v ČSSR kdekdo.“
Nevím, jestli je to Petersovou (značnou) hloupostí nebo jeho špatnou pamětí (zde těžko soudit, protože on ztrátu paměti často předstírá, aby mohl lhát), ale velmi dobře si pamatuji, že okolo roku 1985 už v Čechách měl kazeťák naopak skoro každý. Naopak, tou dobou už byla dokonce dvojčata a dokonce i první věže. A kazeťáky se už používaly k ukládání počítačových dat.
Tak se nám starej kundál zase vyblil. Ani pomalejší způsob výkladu na něj nezabral. Tak tedy jako ve zvláštní škole, tomu snad konečně porozumí:
OdpovědětVymazatskoro nikdo = skoro nikdo.
Neznamená to nikdo, neznamená to všichni, neznamená to většina, neznamená to běžně.
Sociální status naší maloměstské rodiny byl takový, že jsme měli trabanta a přesto mono kazeťák.
Inu za kommunismu byly různé podivuhodnosti. Ale ten, kdo měl auto, byť trabanta, patřil k bohatštím.
ale velmi dobře si pamatuji, že okolo roku 1985 už v Čechách měl kazeťák naopak skoro každý
Nebuďte jako JK, který ze zásady bojuje se slaměnými panáky. Umíte rozlišit číslici „7“ a „8“? Pokud ano, tak snad konečně pochopíte, že Vaší větu výše psanou větu podepisuji, neboť je to banalita. Je to podobný rozdíl jako mezi mobilem v roce 1995 a v roce 2005. Chápete konečně, nebo si furt sedíte na vedení?
Petersi, Vy jste opravdu idiot.
OdpovědětVymazatNejprve napíšete, že místo skoro nikdo píšu nikdo, pak mi vložíte do úst, že za skoro nikdo považuju většinu, no a nakonec si tu pohazujete s číslicemi "7" a "8", přestože jste napsal, že "v roce 1985 neměl kazeťák skoro nikdo", když poukážu na to, že v roce 1985 ho měl skoro každý.
Takže zase jen lži a manipulace.
Petersův karakter se nejlépe projevuje v tom, že když napadnu jeho (přičemž on je na výpady vůči své osobě daleko citlivější než na své výpady vůči jiným), ihned začne brečet a stěžuje si na trolling. Když napadnu pana Astra, ustříkne si do trenek a píše tu "Starý pán rulez".
OdpovědětVymazatStarý kundále, umíte číst? Psal jsem: „Ale pokud DO cca roku 1985 neměl v ČSSR kazeťák skoro nikdo, jak pravděpodobné to asi je?“ Speciálně pro Vás jsem to astrovsky zdůraznil.
OdpovědětVymazatA protože tomu pořád nerozumíte, tak znovu: V roce 1980 neměl kazeťák skoro nikdo, v roce 1985 skoro všichni. Co z to toho vyplývá, starý kundále? To, že někdy mezi lety 1980 a 1985 nastal zlom, stejně jako mezi lety 1995, kdy mobil neměl skoro nikdo, a rokem 2005, kdy měl mobil skoro každý, nastal zlom.
Když napadnu pana Astra
Inu proto, že Vaše léčba Astra je stejně oprávněná jako moje léčba starého kundála.
TP: s tou III. větou Měsíční sonáty bych se málem pohoršil, ale napomenul jsem se: je oblíbená mého mladšího syna, dokonce ji samploval v počítači na nějakou palbu a Appassionata je zas moje oblíbená, takže ji (obvykle) poznám z pár taktů.
OdpovědětVymazatŽe Tě film nevzal bude mj. proto, žes tu dobu zažil asi jako příliš malý. Mě spíš překvapilo, kolik teenagerů nebo adolescentů, narozených po Sametu, z toho bylo nadšených.
GP, stranou od vašeho flamu se Starým pánem: v r.1973 byl kazeťák výjimka, ale v druhé polovině 70. let aspoň v Praze rozhodně ne. Neměl ho každý, kotouče rozhodně převládaly (kvůli ceně, jak jsem uvedl výše), ale bylo jich dost. Mou příhodu s učni nemusíte zpochybňovat, já tu dobu zažil. Bigbeat byla důležitá věc pro (téměř) každého a tak i evidentně připravenost investovat do kazet a kazeťáku byla nemalá.
OdpovědětVymazatAleši, já si myslím, že to byl Samizdat, ale nechci to tvrdit. Já četl v Česku před útěkem i "1984" nebo paměti Mandelštamovy manželky, ale to bylo ve strojopisech.
OdpovědětVymazatKdo neumí číst:
OdpovědětVymazat1. 1985 byl pouze Váš mezník, já psal i o letech dřívějších, což byste zjistil, kdybyste neměl problémy se psaným textem. Kromě toho považuji celou tuto Vaši konstrukci ex post za Vaše typické kličkování prchajícícho zajíce, které nepředvádíte poprvé.
2. Vinen jste jen Vy. Vy jste nesmyslně zpochybnil Vodníkův výrok. Když jsem já zpochybnil tenVáš, zase Vás to chytlo.
A Petersi, Vy nikoho léčit nemůžete. To je jako kdyby někoho měl léčit Radovan Kaluža, protože i když jste každý postižen jiným způsobem, tak zhruba stejnou měrou. Vám pořád nedochází, že já Vám tu jen naplno píšu, co o Vás Vaši domnělí přátelé říkají za zády (jak třeba myslíte, že vím o tom Vašem potrhlém albu?)
Bohužel, to, že k Vám nejsou upřímní, je vlastně příčinou toho, že vyovoláváte takové reakce, jaké vyvoláváte. Absence feedbacku u Vás vede k tomu, že nejste jen ubožák (který by mohl vzbuzovat i soucit), ale arogantní ubožák, který vzbuzuje opravdu jen hnus. Takže se můžete snažit jak chcete, těžko Vám tu Vaši pózu někdo uvěří.
ad Vodník. No jo, ale páskáč byl nutnost, musel ho mít každý, kdo se zajímal o alternativní hudbu. A páskáč stál měsíční plat. Kolik lidí mělo na to, aby obětovalo druhý měsíční plat ještě na kazeťák?
OdpovědětVymazatvím o tom Vašem potrhlém albu
OdpovědětVymazatA jakém potrhlém albu zase?
Ad Vodník:
OdpovědětVymazatAsi o tom filmu napíšu recensi. Ono je to technicky dost dokonalé, ale ty jednotlivé příběhy, ze kterých to smontovali, jsou slabé, a herecké výkony spíš průměr.
Myslím, že jsem se (jako v každé době) i tehdy chtěl hlavně lišit, takže jsem žil v jiném světě než ti čtyři. Komunismus jsem vnímal jako hnusný, ale jaksi z jiných důvodů.
GP: to já nevím, já jsem na to neměl rozhodně, ale jak Vám říkám, v druhé polovině 70. let byl (aspoň v Praze) relativně běžný. Páskáč byl sice tehdy i v mých očích nutnost, ale byli i tací, kteří holt dali přednost kazetám...
OdpovědětVymazatTP: mně se herecké výkony líbily, ale to může být proto, že mě zkazila holandská šmíra, anebo tomu prostě nerozumím, kdoví. Příběhům by se dalo lecos vytknout (např. z Popelkova bráchy by vojna nemohla udělat úplného idiota, on už musel být idiot předtím, jen to v džínách a s dlouhými vlasy nebylo nápadné a nevadilo), ale na vypodobnění doby to nemá negativní vliv. Tu recensi napiš, bude diskusse! :-)
OdpovědětVymazatTobě v té době bylo 10, taks to nutně nemohl prožívat stejně. Kommunism sral všechny, v 80. letech už i samotné estébáky. A mít dlouhé vlasy, džíny a parkera, to tehdy bylo "lišit se", i když nás byly zástupy. Nikoho by tehdy nenapadlo, aby se "lišil" třeba tím, že se ostříhá! To udělali jen ti, co byli v krimu nebo na vojně.
Lišit se stejně jako ostatní neznamená lišit se :-)
OdpovědětVymazatAch jo, asi budu muset nakonec napsat autobiografii…
Lišit se stejně jako ostatní neznamená lišit se :-)
OdpovědětVymazatTo dnes vím také. Ale opakuju: tehdy to bylo jinak. Nikdy jsme nikomu nedokázali vysvětlit, proč nosíme dlouhé vlasy. Ani rodičům, ani učitelům, ani fízlům. Ale všichni to tak nějak tušili. Neapomeň, že tehdy měli dlouhé vlasy i takové originální samorosty jako Knížák, Bondy nebo Plastici.
Když napadnu pana Astra
OdpovědětVymazatInu proto, že Vaše léčba Astra je stejně oprávněná jako moje léčba starého kundála.
Opravnenost lecby
GP rika kez by
Po vymene ktera tu byla predvedena
a pozornost jinam odvedena
mi z toho vychazi
ze o opravnenost lecby jste si sami rekli.
Myslim to obecne, ne zde jmenovite urazlive.
Obecne o lecbe Vas domoCechu setrnym Kalouskem.
Navic je to Vas Velikan i charakterove, coz se dnes u Vas mezi politiky tezko hleda. Rozhazet milliardy a pak rici ze je treba usetrit kdyz se nedostava, to si zada odvahu.
Vetsinou za poslednich 20 let bylo rozkradeno bez jedineho komentare ci slova omluvy! A hovno se stalo!
Ale abych prilis neodbocil, pokud jde o "lecbu" myslim ze vetsi slovo by mel mit preci jen dochtor:-)
O jeho schopnosti rozriznout mrtvolu a urcit na co dotycny zemrel nepochybuji ani v nejmensim.
Jen kdo rozrizne tu Cesko politickou mrtvolu a vyda diagnozu ? Mel by to uz konecne nekdo udelat. Cim pozdeji tim hure a bolestneji:-(
Zlodej pera ac proffesor ekonomie to bude asi tezko :-(
Pokud jde o film zaujal me komentar Vodnika:
Že Tě film nevzal bude mj. proto, žes tu dobu zažil asi jako příliš malý. Mě spíš překvapilo, kolik teenagerů nebo adolescentů, narozených po Sametu, z toho bylo nadšených.
Musim zde rici, ze jako vekova kategorie Vaseho ex-plesidenta mi dovolte abych to i ja videl jinyma ocima, stejne jako ti vcera narozeni ktere zminuje Vodnik:-)
Nahrávka Kristýny Kočí
i z te se mi oci toci,
ale asi jinak nez mnohym z Vas :-(
A obcane CR ? Ti uz prece rezignovali davno.
Ale ještě o tom neví. Furt chodí k volbám a myslí si, že něco mohou změnit. To ta tretina az polovina kteri k volbam jdou :-(